14 נפצעו, בהם 3 קשה, ממטח של 10 רקטות מרפיח לכרם שלום • עדכונים

שלושה במצב קשה ואנוש בירי לעבר בסיס צבאי • תנועת צו 9: "מהמקום אליו החמאס יורים טילים - ישראל מעבירה סיוע. אולי די?" • כ-40 רקטות נורו לעבר יישובי הצפון במטחים האחרונים • ראש העיר קריית שמונה: להתחיל לעשות מה שטוב ליהודים ולא מה שרוצים הגויים | עדכונים
חרדים 10
כ"ז ניסן התשפ"ד / 05.05.2024 14:24
היום ה-212 למלחמה I עדכונים שוטפים:

16:33 – חיזבאללה על המטח לאצבע הגליל: שיגרנו עשרות רקטות קטיושה לעבר רמת הגולן.

את  בתגובה לתקיפה הישראלית במיס אל-ג’בל שבה נהרגו ונפצעו אזרחים

16:20 – נתניהו בהודעה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה: הלקח הוא שגם לבדנו – נגן על עצמנו בכל מקום

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שורדי שואה, וכתב: “בשואה הנוראה היו מנהיגים גדולים בעולם שעמדו מנגד, ולכן הלקח הראשון של השואה הוא זה: אם לא נגן על עצמנו – אף אחד לא יגן עלינו. ואם אנו צריכים לעמוד לבד – נעמוד לבד. לכן, נגן על עצמנו בכל דרך, נגבר על אויבינו ונבטיח את ביטחוננו – ברצועת עזה, בגבול הצפון, בכל מקום”.

16:05 – במטח האחרון לגליל העליון זוהו כ-40 שיגורים שחצו לעבר שטח ישראל, חלקם יורטו

15:55 – ראש עיריית קריית שמונה: מי שקישקש על הפסקת אש קיבל היום תשובה מוחצת

בעקבות אחד המטחים הקשים שנורו על קריית שמונה מתחילת המלחמה אומר ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן: “מי שקישקש בימים האחרונים על הפסקת אש ועל הסכם בין ישראל לחיזבאללה קיבל היום תשובה מוחצת מה שווים דיבורים והסכמים עם ארגוני טרור. המטח האחרון ששוגר בשעות הצהריים לעבר קריית שמונה גרם לנזקים גדולים ולפגיעות ישירות על בתים שנהרסו. תארו לכם מה היה קורה אם באותם בתים היו משפחות עם ילדים.

כדי שנפסיק לראות את המראות הללו, אני קורא לממשלת ישראל להתחיל לעשות מה שטוב ליהודים ולא מה שרוצים הגויים. מי שחושב שתושבי קריית שמונה יחזרו לעיר כדי להיות ברווזים במטווח טועה טעות קשה. אם לא תהייה הכרעה ברורה, ההפגנות של כח קפלן יהיו משחק ילדים לעומת מה שאנחנו מתכננים בקרוב.”

15:36 –  אזעקות בישובי הצפון: שניר, קיבוץ דן, שאר ישוב, דפנה, הגושרים

15:00 – 14 נפגעים הועברו לבית החולים “סורוקה” שבבאר שבע. בהם אחד במצב אנוש

ארבעה עשר בני אדם נפגעו בצהריים מפצמ”רים ששוגרו מרפיח לאזור מעבר כרם שלום שבעוטף עזה. מדובר בעשרה שיגורים. כוחות גדולים של צה”ל הוקפצו לזירה.

הפצועים, בהם שלושה באורח קשה ואנוש, פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. חיל האוויר תקף בתגובה באזורי השיגור ברפיח.

חמאס נטל אחריות לשיגורים מרפיח ועדכן כי הירי בוצע לעבר בסיס צבאי בכרם שלום. בתגובה לשיגורים עדכן דובר צה”ל כי מעבר כרם שלום נסגר למעבר משאיות סיוע הומניטריות לרצועת עזה.

14:35 – דובר צה”ל: כעשרה שיגורים חצו מאזור רפיח לעבר כרם שלום, המעבר נסגר למשאיות

בהמשך להתרעות בכרם שלום: זוהו כעשרה שיגורים שחצו מסמוך למעבר רפיח לעבר מרחב כרם שלום. מעבר כרם שלום נסגר בשעה זו למעבר משאיות.

14:35 – דיווחים פלסטיניים: תקיפות ישראליות לאורך הגבול המזרחי של רצועת עזה

כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על תקיפות ישראליות לאורך הגבול המזרחי של רצועת עזה החל מרפיח עד בית חאנון.

14:13 – אירוע חמור וחריג כעת בכרם שלום. תנועת צו 9: “מהמקום אליו החמאס יורים טילים – מדינת ישראל מעבירה סיוע”

תנועת צו 9: “בדקות האחרונות הייתה פגיעה בכרם שלום, ונפצעו מספר אנשים. מהמקום שאליו החמאס יורים טילים – מדינת ישראל מעבירה סיוע, וזאת תזכורת איומה נוספת לאבסודר הנורא. המכונה המשומנת האדירה של ממשלת ישראל עבור משאיות החמאס ממשיכה גם היום כרגיל.

“הסיוע שמגיע לאיוב בעיצומה של מלחמה עובד שעות נוספות מכל הכיוונים ובכל המעברים במטרה לפנק את מחבלי הנוח’בה. בעוד החטופים שלנו נאנקים שם בתת תנאים, בארגון הטרור חמאס יורים על המקום שממנו מכניסים משאיות אליהם. אולי די?”

13:55 – הנייה מבהיר: “מדגישים את רצינות התנועה לפני סבב המשא ומתן הנוכחי, העמדות חיוביות וגמישות”

ראש הלשכה המדינית של חמאס הדגיש לקראת סבב השיחות הקרוב, כי חמאס מגלה רציניות וחיוביות לקראת המשא ומתן. “ניהלנו שורה של מגעים עם המתווכות ועם פלגי ההתנגדות – וערכנו והתייעצויות אינטנסיביות מבית ובחו”ל לפני יציאת המשלחת לקהיר. זו העבירה את עמדותיה החיוביות והגמישות, כאשר בראש סדר העדיפויות שלה – עצירת התוקפנות נגד עמנו”.

רב המחבלים הדגיש: “חמאס עדיין מעוניין להגיע להסכם כולל שמבטיח נסיגה ומשיג עסקת חילופי שבויים רצינית”.

13:32 –  צבע אדום בכרם שלום: כ-10 רקטות שוגרו מרפיח, 5 נפגעים

חמישה בני אדם נפגעו בצהריים מפצמ”רים ששוגרו מרפיח לכרם שלום שבעוטף עזה. מדובר בעשרה שיגורים מאזור רפיח.

במועצה אזורית אשכול עדכנו כי מספר רקטות התפוצצו בשטח פתוח, סמוך למתקן צבאי וישנם נפגעים במקום. “הנפגעים אינם תושבי המועצה ואנו מתפללים לשלומם”.

בעקבות הירי, חל עיכוב ביציאת האוטובוסים מבית הספר התיכון יובלי הבשור. “אנו ממתינים לאישור גורמי הבטחון לשחרור ההסעות. עדכון יצא ישירות מבית הספר”.

13:23 – נפילות בקריית שמונה אחרי מטח לצפון

גבר כבן 65 נפצע קל מרסיסים, אחרי מטח של לפחות 20 שיגורים מלבנון. המשטרה מטפלת בכמה זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת קריית שמונה. כתוצאה מהנפילות נגרם נזק לרכוש, לא ידוע על נפגעים.

השוטרים שנמצאים במקום מבודדים את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידי רקטה נוספים.

13:10 – מטוסי קרב תקפו מטרות חיזבאללה בדרום לבנון 

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנה צבאי במרחב אל חיאם ועמדת תצפית במרחב אל מטמורה. בנוסף, כוחות צה”ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים חלתא וא-נקורה.

12:50 – מקורות בחמאס: “אין מכשולים בפני הסכם, זקוקים להבהרות”

מקורות בחמאס שצוטטו בערוץ א-שרק הסעודי טוענים ש”אין מכשולים מהותיים שניצבים בפני עסקה”. לדבריהם, “הטיוטה המצרית מקובלת” אבל הם “זקוקים להבהרות לגבי כמה סעיפים”.

המקורות הוסיפו כי חמאס הסכים עקרונית ל”טיוטת ההסכם”, אך דורש נוסח ברור בכתב לסעיפים שעוסקים ב”שקט בר-קיימא”, נסיגה סופית של צה”ל מעזה ותיקון הסעיף שמעניק לישראל זכות וטו על שמותיהם של אסירים פלסטינים שחמאס דורש לשחרר בתמורה לחיילות החטופות.

12:00 – במקביל להיערכות למבצע ברפיח: צה”ל משמיד תשתיות טרור ומחסל מחבלים 

לוחמי אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה, להשמיד מטרות טרור ולחסל מחבלי חמאס, בהם מחבל מרכזי מגדוד אל-בורייג’. במקביל, כלי טיס של חיל האוויר חיסלו את המחבל סלאח ג’מיל מחמד עמאד, שהיה אחראי על הסיוע הקרבי בגדוד אל-בורייג’ של ארגון הטרור. בתקיפה חוסלו מחבלים נוספים ששהו עמו בתשתית הטרור.

10:50 – בכיר בחמאס: “רוצים להגיע להסכם, לא בכל מחיר”

בכיר בחמאס לעיתון אל-ערבי אל-ג’דיד הקטארי: “אנחנו מעוניינים להגיע להסכם, אבל לא בכל מחיר. לא יהיה הסכם ללא הפסקה מוחלטת של המלחמה ונסיגה ישראלית מכל רצועת עזה. נתניהו מאיים לפלוש לרפיח כדי להפעיל לחץ ולמנוע הגעה להסכם משיקולים אישיים. ישראל תשלם מחיר כבד על כל הרפתקה שהיא עלולה לבצע ונידונה לכישלון”.

09:55 – דיווחים לבנוניים: צה”ל תקף בעיירות מיס אלג’בל ועיתרון שבדרום לבנון

ערוץ “אלמנאר” של חזבאללה דיווח על תקיפה של חיל האוויר בעיירה מיס אלג’בל שבדרום לבנון. כמו כן, דווח על ירי ארטילרי של צה”ל על פאתי העיירה עיתרון שבדרום המדינה.

07:15 – אזעקות נשמעו במבואות החרמון וברמות נפתלי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות