פה אחד: הממשלה אישרה את סגירת ערוץ אל ג’זירה בישראל

הממשלה החליטה פה אחד על הסגירה • שרי המחנה הממלכתי לא השתתפו בהצבעה • שר התקשורת שלמה קרעי הזדרז לחתום על הצווים - שייכנסו לתוקף באופן מיידי: "עבר יותר מדי זמן ויותר מדי מהמורות משפטיות מיותרות כדי שנוכל סוף סוף לעצור את מכונת ההסתה המשומנת"
אריה ריבקינד
כ"ז ניסן התשפ"ד / 05.05.2024 13:07

החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי לסגור את ערוץ ההסתה אל-ג’זירה בישראל עברה היום (ראשון) פה אחד.

שרי המחנה הממלכתי לא השתתפו בהצבעה.

לאחר האישור השר קרעי הזדרז לחתום על הצווים ואמר: “הצווים שלנו ייצאו לפעולה באופן מיידי. עבר יותר מדי זמן ויותר מדי מהמורות משפטיות מיותרות כדי שנוכל סוף סוף לעצור את מכונת ההסתה המשומנת של אלג’זירה שפוגעת בביטחון המדינה. לאורך חודשים, עשיתי הכל ואמשיך לעשות הכל כדי שהם לא יוכלו לפעול מישראל עוד”.

בעקבות הצווים, לשכת העיתונות הממשלתית תשלול את תעודות העיתונאי של כתבי אל ג’זירה.

במחנה הממלכתי הסבירו את עמדתם: “תומכים בסגירת ערוץ אל ג׳זירה, אך הבאת הנושא הבוקר להצבעה בישיבת הממשלה, היא החלטה נכונה בעיתוי אומלל שעלולה לחבל במאמצים למיצוי המו”מ ונובעת משיקולים פוליטיים” .

ההצבעה על סגירת ערוץ אל ג’זירה בישראל הייתה אמורה להתקיים כבר לפני כמה ימים בקבינט המדיני ביטחוני, אך ראש הממשלה החליט לדחות אותה, ולהעביר את ההכרעה לישיבת הממשלה.

הסיבה: התנגדות ראש השב”כ רונן בר וראש המוסד דדי ברנע להעלאת החוק להצבעה, בגלל שמהלך כזה “עלול לפגוע במשא ומתן שנמצא בעיצומו”.

ב’כאן חדשות’ פורסם ביום חמישי כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אישרה להעלות את נושא סגירת הערוץ. הצווים שהובאו לאישור הם הוראה להפסקת שידורי הערוץ בערבית ובאנגלית דרך ספקי תכנים בישראל, סגירת המשרדים וחסימת הגישה לאתרי האינטרנט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות