תא”ל וינטר ישוחרר מצה”ל? בן גביר שוקל להציע לו קידום במשטרה

על רקע הזעם בימין על ההדחה של תת אלוף עופר וינטר מצה"ל: השר לביטחון לאומי שוקל להציע לו להצטרף לפיקוד הבכיר במשטרה • ח"כ טלי גוטליב: "בימי ממשלת ימין תא״ל עופר וינטר האדיר שבאדירים הגיבור שבגיבורים לא נכלל בסבב המינויים. הימין מומחה בפספוס הזדמנויות"
חרדים 10
כ"ז ניסן התשפ"ד / 05.05.2024 13:46

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בוחן את האפשרות לגייס את תת אלוף עופר וינטר בדרגת ניצב לסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה. זאת לאחר שוינטר, שלא נכלל בסבב המינויים האחרון, ישוחרר מצה”ל.

לפי דווח היום (ראשון) ב-Ynet,  השר בן גביר רואה בכך הזדמנות לגייס קצין צה”ל נועז ועתיר זכויות לשירות במשטרה. הוא שוחח על כך עם המפכ”ל המיועד ניצב אבשלום פלד – שנתן את הסכמתו.

יחד עם זאת, לפי הדיווח, השר בן גביר עדיין לא שוחח עם תא”ל וינטר וימתין עד לשחרורו הסופי מצה”ל – רק אז יוכל לשמוע את דעתו על הצעתו.

עם כניסתו לתפקיד המפכ”ל של ניצב פלד, שאמור לעבור את הוועדה למינוי בכירים, צפויים לפרוש מספר ניצבים, בהם מפקדי מחוזות וראשי אגפים – מה שיוביל לבניית סגל פיקוד בכיר חדש.

אמש דווח, כי שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ”ל הרצי הלוי סיכמו כי תא”ל וינטר, הנמצא בצבא כבר שנה וחצי ללא תפקיד, ישוחרר מצה”ל.

לאחר שוינטר לא נכלל בסבב מינויי הבכירים בצה”ל עליו הוכרז ביום חמישי, הוא יזומן יחד עם קצינים בכירים נוספים בדרגת תא”ל שלא קודמו והמתינו להחלטה, והם יקבלו הודעה על כוונת צה”ל להוציאם לפרישה.

ההחלטה לשחרר את וינטר נומקה בכך שמאז חודש ספטמבר 2022 בו יצא ללימודים לאחר שסיים תפקיד מפקד עוצבת האש – לא נמצא עבורו תפקיד אחר. בסביבת שר הביטחון והרמטכ”ל אמרו כי לא נכון להשאיר קצין במצב כזה ברמה המקצועית וכן ברמה הערכית מדובר בבזבוז כספי ציבור.

ההחלטה לשחרר את וינטר מצה”ל – גררה גל תגובות זעם בימין.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ אמר: “עכשיו ברור למה אסור לפיקוד שכשל לעצב את דור העתיד של הצבא? אחד הלקחים הראשונים מ-7 באוקטובר היה צריך להיות מינוי מיידי של עופר וינטר לפיקוד הבכיר כדי שיכניס לצה”ל התקפיות וחדות מחשבתית. העובדה שמסלקים אותו מהצבא אחרי שהוכיח את עצמו תחת אש היא מקוממת והיא צעד הפוך מהשינוי שצה”ל זקוק לו”.

שר האנרגיה אלי כהן: “את המפקדים הנועזים והנחושים ביותר, אלו החותרים לניצחון ולהשמדת האויב, צריך להציב בחזית. הוויתור על עופר וינטר מראה כאילו לא הופקו הלקחים הנדרשים אחרי 7 באוקטובר”.

סגן השר ח”כ אבי מעוז: “אם הידיעה הזו נכונה, קורא לראש הממשלה לפטר באופן מיידי את שר הביטחון יואב גלנט ולמנות במקומו את תת-אלוף עופר וינטר כמינוי מקצועי ולא פוליטי”.

שר המורשת עמיחי אליהו כתב בחשבונו ברשת הטוויטר: “רבים מאזרחי ישראל קמו הבוקר בתחושה שקולם לא ראוי להישמע במטכ”ל. תא”ל עופר וינטר הוא גיבור וסמל לרוח שצריכה להיות בצה”ל. הדחתו היא כישלון שלנו כממשלה”.

ח”כ טלי גוטליב: “דיפ סטייט קווים לדמותו. בימי ממשלת ימין תא״ל עופר וינטר האדיר שבאדירים הגיבור שבגיבורים לא נכלל בסבב המינויים והוא ישוחרר מצה״ל. אין ספק שהימין מומחה בפספוס הזדמנויות לעצב את צמרת צה”ל כך במשך שנים. ההפסד כולו של עם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות