הכלבו בברלין מתנצל – ומחזיר למדפים מוצרים מרמת הגולן

רשת הכלבו הגדול באירופה קה-דה-ווה הסירה בסוף השבוע האחרון ממדפיה מוצרים מרמת הגולן - ועוררה סערה • היום הודיעה הנהלת הרשת כי היא מחזירה את המוצרים, והתנצלה: "פעלנו מהר מדי ובחוסר רגישות. אנו מתחרטים"
נתן פרל
י' כסלו התשע"ו / 22.11.2015 17:36

הורידו את המוצרים ומתנצלים: הנהלת הכלבו הגדול באירופה “קה-דה-ווה” (KA DE WE) החליטה היום (ראשון) להחזיר למדפיה את המוצרים מרמת הגולן ויהודה ושומרון אותם הסירה בסוף השבוע.

להחזרת המוצרים התלוותה גם התנצלות: “פעלנו מהר מדי ובחוסר רגישות. אנו מתחרטים כי התנהגות שגויה זו הובילה לחוסר הבנה ואנו מבקשים להתנצל על כך. הכלבו מתנגד לכל סוג של אפליה וחוסר סבלנות”, נכתב בהודעת הרשת.

עוד ביקשו להדגיש בהנהלת הרשת: “המבחר שלנו כולל מעלה ל-200 מוצרים שמגיעים מישראל. אנחנו תומכים בפתיחות ובינלאומיות”.

בסוף השבוע החליטה רשת הכלבו הגדולה להסיר את יינות רמת הגולן על רקע החלטת האיחוד האירופאי לסמן מוצרים שיוצרו ברמת הגולן ויהודה ושומרון. ההחלטה גררה סערה ברשת וגם מתקפת נגד מצד ישראלים רבים שנפגעו עמוקות מהמהלך.

עמוד הפייסבוק של החנות הפופולרית הוצף במאות מחאות, חלקם של ישראלים, המגיעים בעיקר כדי לסעוד בקומת האוכל המפורסמת של הכלבו. המטרה: לשכנע את מנהלי חנות הכלבו כי מדובר במהלך שגוי וכי עליהם לסגת ממנו.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטה בפתח ישיבת הממשלה: “הכלבו הזה היה בבעלות יהודית, הנאצים לקחו אותו. באופן אבסורדי, עכשיו הכלבו הזה מסמן מוצרים מיישובי יהודה ושומרון והגולן”.

לדבריו, “זה התחיל בסימון מוצרים, ועכשיו אנחנו מתבשרים שהסירו את המוצרים – חרם לכל דבר. אנחנו מוחים בתקיפות על הצעד הפסול הזה – פסול מבחינה מוסרית, פסול מבחינה עניינית ופסול מבחינה היסטורית. ואנחנו מצפים מממשלת גרמניה, שיצאה נגד סימון המוצרים, לפעול בעניין החמור הזה”.

במסמך רשמי של נציבות האיחוד האירופי בנוגע לסימון המוצרים, הובהר כי מטרתן של התקנות החדשות היא פשוטה: “לספק את המידע הנחוץ בנוגע למקור המוצרים ולא להטעות את הצרכן.

“התווית ‘מיוצר בישראל’ עבור מוצרים שמגיעים מההתנחלויות הישראליות מטעה את הצרכן, ולכן אינה דרה בכפיפה אחת עם החקיקה הנהוגה באיחוד האירופי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות