צרפת מאשרת: ה’מוח’ מאחורי מתקפת הטרור בפריז – חוסל

התובע הכללי של צרפת הודיע היום כי שרידי הגופה שנמצאו בדירה שייכים ל'מוח' המתכנן של המתקפה בפריז עבד אל חמיד אבאוד • "חיסלנו את צוות הטרור שתכנן פיגועים חדשים, ירינו 5,000 כדורים במהלך הפשיטה"
אליעזר היון
ז' כסלו התשע"ו / 19.11.2015 15:09

עכשיו זה רשמי: ה’מח’ של מתקפת הטרור, עבד אל חמיד אבו-עוד, חוסל בפשיטה בפרבר סן-דני צפונית לפריז. ההודעה נמסרה היום [חמישי], על ידי התובע הכללי של צרפת.

הזיהוי הוודאי נעשה לאחר בדיקות מתקדמות, בהן נמצאו שרידיו בדירה. אבו-עוד פוצץ את עצמו בחגורת נפץ, במהלך המצוד המשטרתי על הדירה.

אבו-עוד חוסל לאחר 7 שעות של מצור וחילופי אש כבדים בין השוטרים למחבלים שהתבצרו בדירת מגורים. התובע הראשי של פריז מסר כי, פעילות מודיעינית הביאה לחשיפת החוליה: “מצלמות אבטחה, האזנה לשיחות טלפון ועדויות נוספות הובילו אותנו למסקנה שהמוח מאחורי מתקפת הטרור נמצא בבניין. בעקבות המידע הגיעו למקום כוחות גדולים והמבצע החל בשעות הלילה המאוחרות”.

עוד אמר התובע כי נטרול המחבלים מנע פיגועים נוספים: “חיסלנו את צוות הטרור שתכנן פיגועים חדשים, ירינו 5,000 כדורים במהלך הפשיטה”. לדבריו, “המחבלים הגיעו מבלגיה , במכוניות שכורות – פולו וסיאט. המידע מהרכב הוביל אותנו לנשק ועדויות. מצאנו טלפון נייד ליד בטקלאן ובו הייתה הודעה ‘הנה אנחנו יוצאים , זה מתחיל'”.

תיעוד של אבו-עוד התפרסם אתמול ברשתות החברתיות ובו הוא נראה אומר: “אני רוצה לשגר מסר לכל אלה שישנים: תתעוררו! האם אתם מרוצים מהחיים המשפילים שלכם? גאווה וכבוד תמצאו רק בג’יהאד”. יצויין, כי הסרטון הופץ עוד קודם המתקפה בפריז.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות