בנט במתקפה על יש עתיד: נבלום את החוקים שלהם

בנט בדף הפייסבוק שלו: "אות קלון ליש עתיד - שעצרו כעת את קידום החוק למניעת שחרור מחבלים" • "אין ולא תהיה לי סובלנות וסבלנות למשחקים פוליטיים"
אליעזר היון
י"ג אייר התשע"ד / 12.05.2014 22:57

ברית האחים שוב קורסת: ערר שהגיש היום (שני) שר המדע יעקב פרי על הצעת החוק שעברה אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה המונעת שחרור מחבלים – עורר את זעמו של יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט.

“יום לאחר שהחוק שהבאנו למניעת חנינה לרוצחים עבר בממשלה, יש עתיד באמצעות השר יעקב פרי הגישו ערר על החוק”, סיפר בנט בדף הפייסבוק שלו. והסביר כי משמעות צעדו של פרי הוא “עיכוב של החוק עד שאנשי יש עתיד יחזרו בהם או עד שהחוק ידון שוב בממשלה, זאת במקום שהחוק יבוא להצבעה כבר בעוד יומיים בכנסת”.

בנט הוסיף באיום: “אנחנו נפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו ובכלל זה בלימת חוקים של יש עתיד עד שנעביר את החוק הזה”. לדבריו, “לא תהיה סובלנות למשחקים פוליטיים על חשבון חוקים חיוניים לביטחון אזרחי ישראל”.

גם מגישת החוק, איילת שקד מהבית היהודי הביעה תמיהה על צעדו של פרי, שכן לדבריה פרי הביע בעבר בפניה ובפני שותפה חבר הכנסת דוד צור תמיכה בחוק.

פרי: ההצעה כובלת את ידי הממשלה

שר המדע יעקב פרי הגיש את הערר לשרת המשפטים כנגד החלטת הממשלה. בערר שהגיש הוא הסכים כי “סוגיית שחרורם של מי שביצעו מעשי רצח ובוודאי מי שביצעו מעשים אלו בנסיבות מחמירות הינה סוגיה כואבת ורגישה מאין כמותה, ואין חולק כי על מדינת ישראל לפעול באחריות ובשיקול דעת מרביים בבואה להחליט על צעדים מסוג זה. עם זאת, סמכות זו נתונה כיום להנהגת המדינה כחלק בלתי נפרד ממימוש אחריותה על ניהול העניינים המדיניים, הביטחוניים והבין-לאומיים”.

“הצעת החוק מבקשת לאפשר לבית המשפט לכבול, באופן מוחלט, את ידיה של הממשלה ואת שיקול דעתה באשר למימוש אחריותה”, טען פרי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות