לפיד: נחוקק את ברית הזוגיות בהליך בזק • גפני: לפיד גזען

שר האוצר פתח בצהריים את ישיבת יש עתיד עם שלל תכניות למושב הקיץ • גפני בישיבת האופוזיציה: "לפיד פוגע בכל מי שהוא לא אוהב"
נחמן וייס
י"ב אייר התשע"ד / 12.05.2014 17:06

שר האוצר, יאיר לפיד, פתח בצהריים (שני) את ישיבת סיעת יש עתיד  בהצהרה על תכניות מפלגתו למושב הקיץ של הכנסת:  “מושב הקיץ נפתח וגם במושב הזה נלך כל בוקר לעבוד אצל מעמד הביניים”.

מיד לאחר מכן סקר לפיד שורה ארוכה של חוקים שהעבירה מפלגתו במושב החורף, ואמר: “בימים הקרובים נפיץ את תזכיר חוק מע”מ 0, אנחנו אומרים באופן ברור מי שנותן יותר מקבל יותר, צעיר שתורם הוא אזרח טוב יותר וראוי יותר ומגיעה לו העדפה”. עוד אמר: “בשבוע הבא אני מקווה שיבשיל חוק הותמ”לים בוועדת הפנים ותצא לדרך התכנית לבניית דיור להשכרה”.

בהמשך דבריו התייחס יו”ר יש עתיד לסוגיית ניצולי השואה והבטיח כי “ביום ראשון הקרוב נביא לאישור ועדת השרים ובהמשך לחקיקה את התכנית הלאומית לסיוע לניצולי השואה. התכנית תשווה את זכויות הניצולים שעלו אחרי שנת 1953. אני קורא לחברי הכנסת לאשר את החוק בהליך בזק”.

בהקשר לחוק הזוגיות הנפיץ קבע השר: “במושב הזה נקדם את הצעת ברית הזוגיות שתאפשר לכל שני בני אדם לבחור איך לבטא את האהבה שלהם. זה לא חוק אנטי דתי”. לדבריו, “אנחנו נחוקק את החוק הזה כמו שחוקקנו את חוק השוויון בנטל, למרות שאיש לא האמין שזה יקרה, אנחנו נחושים לתקן מה שצריך לתקן ולשנות את מה שצריך שינוי”.

ובצד השני

בכנסת נערכה היום גם אסיפת חברי האופוזיציה שדנה בהעלאת שכר מינימום ובביטול הקריטריון המפלה חרדים וערבים בדיור.  ח”כ דב חנין מחד”ש אמר: ” זהו מהלך גזעני לא רק נגד חרדים וערבים. מה יעשה נכה שלא משרת? המהלך של שר האוצר בא לייצר שנאה, מלחמה נגד קבוצות אוכלוסיה. זה לא פיתרון”.

יו”ר מרץ זהבה גלאון התבטאה בחריפות ואמרה, כי מדובר ב”עוד בלוף של לפיד,עוד אחת מהסדרות שמתכנן לנו לפיד מעת לעת. מכסה על מדיניות כושלת. לציבור הערבי גם ככה יש בעיה עם רשיונות בניה כעת גם האפליה הזו”.

גם חבר הכנסת מיהדות התורה משה גפני תקף את לפיד ואמר: “לפיד ככל הנראה גזעני! פוגע דווקא באוכלוסיות שהוא לא אוהב, ערבים וחרדים. זהו מדרון חלקלק”.

חבר הכנסת אחמד טיבי קרא ליועץ המשפטי ”להסיר את החרפה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות