מלחמת אחים: כשפירון נתן לאחמד טיבי כסף של נפתלי בנט

סגן שר החינוך מהבית היהודי, אבי וורצמן, שיגר מכתב זועם לשר הממונה עליו שי פירון, עקב דיווח על העברת תקציבים מהחינוך הממלכתי-דתי לחינוך הערבי • לשכת שר החינוך: המכתב לא הגיע
כ"א אייר התשע"ד / 20.05.2014 23:23

סגן שר החינוך מהבית היהודי, אבי וורצמן, שיגר היום  (שלישי) מכתב זועם אל משרדו של השר הממונה עליו, הרב שי פירון, עקב דיווח על העברת תקציבים מהחינוך הממלכתי-דתי לחינוך הערבי. כך מדווח אתר החדשות nrg.

על פי דיווח שהתפרסם מוקדם יותר הבוקר באתר דה-מרקר, מאות מיליוני שקלים (בין 400 ל-600 מיליון ש”ח) יועברו על ידי השר מ’יש עתיד’ לתקצוב עודף לחינוך הערבי. ההחלטה אמורה להשוות בין בתי הספר הממלכתיים, הממ”דים והערבים בתקצוב שעות הלימוד בהם.

בשעות הצהריים שיגר וורצמן מכתב זועם לשר החינוך , ובו כתב כי לא ייתן יד להעברת כספים מן החינוך הדתי לטובת המגזר הערבי. “נדהמתי לקרוא בתקשורת על כוונת המשרד להעביר כספים מהחינוך הממ”ד לטובת החינוך במגזר הערבי”, כתב. “שיפור החינוך במגזר הערבי הוא מבורך, אולם, מהלך כזה, תוך פגיעה בחינוך הממלכתי דתי, הוא אסון בעיניי ואסור שזה יקרה.

“הציבור המתחנך במוסדות חינוך אלה הוא ציבור מגוון עם צרכים שונים”, המשיך סגן השר, כשהוא מציין כי מוסדות החינוך הממ”ד קולטים גם תלמידים ממשפחות מסורתיות ועולים חדשים. “ילד בחינוך הממ״ד אינו מקבל תנאים טובים יותר”.

בהמשך הוא מפרט את הנחיתות בתקצוב החינוך הדתי, מצב שיחריף עם העברת התקציבים לחינוך הערבי. הנחיתות באה לידי ביטוי בעיקר במבנים ירודים ובתשתיות לקויות. “כסגן שר במשרדך וכנציג הבית היהודי לכנסת לא אוכל לתת יד למהלך הזה. על כן אני קורא לך להסיר מסדר היום את התוכנית לקיצוץ בחינוך הממ”ד”.

בלשכתו של שר החינוך אומרים כי המכתב לא הגיע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות