תיעוד מדהים: לוחם מג”ב מציל את חייו של גבר שלקה בהתקף לב

רס"ר נחום נחום, לוחם מג"ב, ביקר בבית גיסו כשלפתע שמע קריאות "הצילו" הוא זינק אל הזירה ומצא אדם שרוע על הרצפה לאחר שעבר אירוע לבבי • "כשראיתי את נחום מבצע החייאה בחמי מיד הבנתי שמדובר באדם מקצוען"
שי וייספיש
י"ג תמוז התשע"ה / 30.06.2015 12:36

לפני שבוע ביקר רס”ר נחום נחום, לוחם משמר הגבול, בבית גיסו כשלפתע שמע קריאות “הצילו”.

נחום רץ אל המרפסת וראה בכניסה לבניין ממול את חיים, שבא לבקר את בתו ובעלה, כשהוא שרוע על הרצפה לאחר שעבר אירוע לבבי.

“נחום הוא גיבור”, מספר אלי ברינה, החתן של חיים.”70 שניות לאחר שחמי לקה בהתקף לב, הוא החל בפעולות החייאה ולבסוף אף הציל את חייו. אנו לעולם לא נפסיק להודות לו”.

נחום, בן 27, משרת כסמב”צ בפלוגה כ”ט של משמר הגבול ונמצא כמעט עשור בחיל. “הצלת חיים אינה זכות, אלא חובה. אם אדם יודע כיצד לפעול הוא מחויב לעשות זאת”, אמר.

חיים קאי, בן 65, ואשתו רותי, היו בדרכם לבקר את בתם ובעלה ביום שבת בצהריים. לאחר הליכה של שני קילומטרים, חיים החל לחוש עלייה בדופק וכאבים בידו השמאלית ולאחר כמה שניות התמוטט על הרצפה.

נחום, שהבחין במתרחש, זינק לעברו והחל בפעולות ההחייאה. “בשנייה שראיתי אדם שנאבק על חייו לא חשבתי לרגע שאפעל בצורה אחרת, הבנתי שזה תלוי בי ופעלתי באופן אוטומטי כשכל הזמן אני מנסה לשים את הרגשות בצד מאחר וזו הפעם ראשונה שאני נתקל באירוע שכזה.

״לא זכור לי פעמים נוספות בחיי של תחושה עילאית שממש ברגע זה, בפעולה קצרה של הגשת עזרה ראשונה נכונה, סייעתי בהצלת חיי אדם”.

לפני מספר חודשיים קבע מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, כי כל לוחם מג”ב מחויב לעבור הכשרה של קורס מגישי עזרה ראשונה, בנוסף להכשרה שעוברים בתחילת השירות.

נחום היה בין אותם לוחמים אשר עברו את ההכשרה ממש לפני חודשיים.

אלי ברינה ואשתו לימור היו בקומה השנייה כשחיים התמוטט ולא שמעו את קריאות העזרה. הם הגיעו שתי דקות לאחר מכן, אז נחום כבר רכן מעל חיים ועשה כל מאמץ להחזירו לחיים.

אלי, שעוסק בשיקום נפגעי אירועים לבביים, מספר: “כשראיתי את נחום מבצע החייאה בחמי מיד הבנתי שמדובר באדם מקצוען שיודע בדיוק מה הוא עושה. נחום פשוט הציל את חייו”.

לאחר מספר דקות הגיעו כוחות ההצלה ופינו את חיים לבית החולים. “מצאנו אדון מחוסר הכרה כשהשכן שלו מבצע בו החייאה באמצעות עיסויים. הוא היה ללא דופק, ללא נשימה וללא הכרה, עם הפרעת קצב מסכנת חיים”, מספר פרמדיק מד”א.

נחום לא הפסיק את החייאה עד השנייה שחיים הועלה לאמבולנס. לפני מספר ימים, חיים השתחרר מבית החולים ויצא מכלל סכנה.

לדבריו, לעולם הוא לא ישכח את הלוחם שהציל את חייו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הודו לד' כי טוב ... אשריך אחי שזכית
    30/06/2015 23:48
    ...
  1. מגלגלין זכות ע”י זכאי
    תצליח הלאה ותראה רק שמחות
    הרבה בריאות לכל עמ”יש