סערת הניקוד • הרב מאיר מאזוז מעיד: “אלי ישי כן יודע לקרוא בלי ניקוד”

ראש ישיבת כסא רחמים ומנהיגה הרוחני של 'יחד', יוצא להגנתו של אלי ישי • "אנחנו מדברים בנחת ואלו רבים איתנו. מה עשינו לכם?" • "אחד משוגע, שבזמנו הרב עובדיה החרים אותו, אומר 'ברוך שפטרנו מעונשו של זה'" • על רבי דוד יוסף: "אתם מאמינים לזה? סגן ראש הממשלה לא יודע לקרוא בלי ניקוד? נו באמת. סתם דברים בטלים. יורדים על בנאדם"
אריה ריבקינד
י"א אדר התשע"ה / 02.03.2015 09:20

ביום רביעי שעבר האשים חבר מועצת חכמי התורה של ש”ס,  הגאון רבי דוד יוסף,  במהלך נאום בחירות ב’יחווה דעת’, כי יו”ר ש”ס לשעבר ח”כ אלי ישי אינו יודע לקרוא בלי ניקוד.

בסרטון שהפיצה הבוקר דוברות מפלגת ‘יחד’, מתועד ראש ישיבת כסא רחמים, הגאון רבי מאיר מאזוז, מנהיגה הרוחני של ‘יחד’, מכחיש את הדברים.

במהלך כנס בחירות בהיכל ישיבת ‘יחווה דעת’ – שתועד בלעדית בוידאו בחרדים10 – תקף רבי יוסף את ישי ואמר: “היה אחד שעמד וצעק שנתיים: מי בראש? מי בראש? הוא רצה להיות בראש. וכשאבי מורי לא הסכים בשום אופן שהוא יהיה בראש, הוא ניצל את הסתלקותו של אבי מורי, וחתר וחתר עד שהוא התפלג.

“בסופו של דבר, אני זוכר כשאבי מורי מינה אותו ליושב ראש, אמרתי לאבי מורי: האיש הזה הוא בור ועם הארץ, עד היום כל מי שהיו אצלנו היה להם רקע תורני.

“ואז הוא בא לפה ללמוד חברותא. זמן קצר זה החזיק. הוא לא יודע לקרוא אפילו בלי נקודות. והוא היום עומד בראש?”

כעת יוצא הגר”מ מאזוז להגנתו של יו”ר מפלגת ‘יחד’.

“מרן הרב עובדיה עליו השלום היה מקבל את כולם בסבר פנים יפות, היה מכבד את כולם אוהב את כולם”, פתח הגר”מ מאזוז את דבריו.

“כשבא אליו נועם שליט והתחיל לדבר על הבן שלו, הוא בכה איתו כאילו היה בן שלו. בכה איתו, חיבק אותו, בכה איתו, אמר אף אחד לא בכה והתרגש כמו שאצל הרב עובדיה. והוא יודע שנועם לא שומר תורה והבן שלו לא שומר תורה, לא שבת ולא תורה, אבל יהודי זה יהודי. ככה צריך לעשות, לאהוב את כל היהודים.

“הרבי מליובאוויטש אומר ׳ומקרבן לתורה׳ לא לקרב את התורה ליהודים, אלא לקרב אותם לתורה. הכל בחוכמה, הכל בתבונה, בשביל מה לריב, בשביל מה לריב?”

בשלב זה יוצא הגר”מ מאזוז להגנת אלי ישי: “כל הזמן אנחנו מדברים בנחת ואלו רבים איתנו. מה עשינו לכם? אחד (-כוונתו ליהודה אזרד) משוגע, שבזמנו הרב עובדיה החרים אותו, אומר: ‘ברוך שפטרנו מעונשו של זה’.  זה (- רבי דוד יוסף, אומר) ‘לא יודע לקרוא בלי ניקוד’.

“אלי ישי לא יודע לקרוא בלי ניקוד, נו באמת, אתם מאמינים לזה? סגן ראש הממשלה לא יודע לקרוא בלי ניקוד? עכשיו יכניסו אותו לכיתה א-ב שילמד לקרוא בלי ניקוד? סתם דברים בטלים.

“יורדים על בנאדם, אבל כל זה לא נכון. התחילו לא להתייחס לזה, אנחנו מכבדים כל אדם באשר הוא אדם, כל יהודי באשר הוא יהודי”.

הגר”מ מאזוז הסביר שוב מדוע הקים את ‘יחד’: “כשאנחנו עושים את הדבר הזה, עשינו מסיבה פשוטה: בקדנציה האחרונה לפיד לבד היה לו 19 מנדטים, יותר מכל המפלגות החרדיות – שלושה ביחד שמונה עשר. והוא הטירון הזה, המטומטם הזה, תשעה עשר, למה? כי הוא ידע למשוך אליו יחד קהל. והפעם לולי התנועה הזו – לא יודע כמה היו לחרדים, פחות מ-20. בזכות התנועה הזו, יהיו לנו עוד מנדטים, עוד מנדטים, עוד מנדטים”.

צפו בדברי רבי דוד יוסף:

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חח ישי יודע ליקרא גם אחיין שלי יודע
    02/03/2015 12:05
    חיים
  1. שיפתח מיפלגה בשם מרן חחח