בשל הטרור בבירה: המועצה הדתית תממן מקווה בשכונת מעלה הזיתים

בעקבות אירועי הטרור בבירה, מתקשים התושבים היהודים במזרח העיר לנוע בבטחה, ואחת הבעיות היא הצורך במקווה קרוב וזמין גם בשבתות • לאחרונה הוקם בשכונת מעלה הזיתים מקווה, אך לא היה מימון לאחזקתו, וכעת החליט יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי לממן זאת
נחמן וייס
ו' חשון התשע"ה / 30.10.2014 20:54

תג מחיר: יו”ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי, החליט לממן מקווה בשכונת מעלה הזיתים במזרח עיר, כתגובה לטרור בבירה.

בשל המהומות במזרח העיר, מתקשים תושבי השכונות היהודיות באזור, לנוע בבטחה מחשש לידויי אבנים ובקבוקי תבערה, ונאלצים להזדקק לאבטחה.

אחת הבעיות הקשות שנוצרו לתושבי השכונות באזור הר הזיתים היה הצורך במקווה טהרה, בחודשים האחרונים הצליחו התושבים לבנות מקווה באמצעות תרומות פרטיות, אולם לא נמצא מימון לאחזקת המקום.

כשעיקר הבעיה היא כמובן בשבת, אז נאלצו התושבים לחצות רגלית את השכונות הערביות, בכדי להגיע למקווה ברובע היהודי, תוך סיכון כבד. 

בעקבות פניות של תושבי השכונות ליו”ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי,החליט ישי לחתום על הסכם במסגרתו תממן המועצה הדתית את אחזקת המקווה בשכונת מעלה זיתים לטובת תושבי השכונה.

לדבריו,  בזמן שיש מי שמנסה להטיל מצור על התושבים היהודים במזרח ירושלים, המועצה הדתית תעשה הכל על מנת להקל את השהות של יהודים בכל השכונות בירושלים. “ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ וכמועצה דתית אנחנו אמונים על הפסוק הזה במטרה להקל את החיים על תושבי השכונות היהודיות. ברגע שראינו שתושבי שכונת מעלה זיתים עומדים תחת טרור שלא מאפשר להם תנועה חופשית החלטנו להקל עליהם ולממן את אחזקת המקווה בשכונה היהודית”, אמר ישי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות