גליק הזהיר לפני שבוע: “יש תחושה קשה מאוד. זה יעלה בחיי אדם”

יהודה גליק, פעיל הימין שנורה אמש על ידי מתנקש, התראיין ביום רביעי בשבוע שעבר אז אירע פיגוע הדריסה ברכבת הקלה, והתריע: "יש התעלמות מוחלטת, זה יעלה בחיי אדם"
נחמן וייס
ז' חשון התשע"ה / 30.10.2014 23:32

ניסיון ההתנקשות: יהודה גליק, איש הר הבית שנורה אמש על ידי מתנקש, הרבה לדבר על המתיחות בירושלים ובפרט בהר הבית.

רק ביום רביעי בשבוע שעבר, ביום בו אירע פיגוע הדריסה ברכבת הקלה בירושלים בו נרצחו חיה זיסל ברון וימימה מוסקרה הי”ד, התראיין גליק לתוכנית ‘יוסי של לילה’ בהגשתו של יוסי בן עטר, המשודרת ברדיו גלי ישראל, ונתן את התחזית שלו לאירועים בבירה, תחזית שהתממשה מהר מאוד, איתו בעצמו.

הנה הדברים:

“התחושה בירושלים בחודשים האחרונים היא תחושה מאוד קשה, תחושה שמצד אחד יש הפקרות מכיוון הערבי, הפקרות טוטאלית, אין דין ואין דיין. ומצד שני אפטיות בקרב המשטרה, או שמישהו כובל להם את הידיים, או שהם חוששים שאם הם יגיבו מי יודע למה זה יגרום.

אנחנו רואים את זה בהר הבית מידי יום, עולים יהודים להר הבית, כל קבוצה מוקפת בעשרות של פורעים מוסלמים, שהשתוללו וקיללו וצעקו, והמשטרה ממלאת פיה מים, כי אם הם בטעות יגיבו אז הירדנים יתרגזו והפלסטינים יתרגזו.

יש תחושה קשה מאוד שהמשטרה נשכה שפתים הרבה מאוד זמן, והכתובת הייתה על הקיר כי ככל שהזמן עבר, הדברים האלו הלכו והתגברו, הרכבת הקלה שחטפה סלעים, תושבי הר הזיתים ואבו טור שכל פעם שנסעו הביתה היו צריכים להתכופף.

וכל פעם ששר המשטרה (השר לבטחון פנים יצחק אהרנוביץ’) התראיין, הוא אמר העניינים תחת שליטה, לא צריך להגזים לא צריך להתרגש.  במקום שהם יתרגשו מכל אבן, הם כל הזמן בלמו את התגובה.

הדבר הזה בא לידי ביטוי בחג סוכות האחרון היה לנו התחייבות מפורשת שיהודים יוכחו לעלות באופן חופשי להר הבית, ומתוך שמונה ימי חג ששה ימים ההר היה סגור, כי היו התפרעויות של ערבים.

“כל מי שמבין יודע”, המשיך גליק. “שזה א”ב של טרור, שהטרור לא בורח שמבליגים אלא הוא זוחל, ומסלים ומתרחב, ולצערנו היום קיבלנו את המחיר, שאני יכול לומר באופן אישי אני אמרתי את הדברים בוועדת הפנים לפני כמה שבועות, זה יעלה בחיי אדם.

“והיה תחושה שחוץ מדיבורים יש התעלמות מוחלטת”. אמר גליק.

ומה צריך לעשות?

“צריך חוסר סבלנות מינימלית לכל אלימות”, טוען גליק. “אין מצב, אין מקרה, אין שום אפשרות לסבלנות או סובלנות כלפי כל מיני גורמים אלימים.

אני יכול לספר לך היום בבוקר טיילתי ברחובות העיר העתיקה ראיתי עשרות דגלים של דאעש של הג’יאהד האסלאמי ושל חמאס. איש לא מעיז לגעת בזה. כל דבר כזה הוא הסלמה. ולכן צריך אפס סובלנות כלפי כל התפתחות אלימה מכל צד שהו. ומוכרחים להחזיר תחושת הביטחון האישי לביטחון.

גליק נשאל על העליה להר הבית, ועל ההרחקה שלו מהמתחם, וסיפר על הכנס שהתקיים אתמול, ובסופו הוא נורה: “ברוך ה’, יש התגברות עצומה, בעליית יהודים להר הבית, יש גידול של עשרות אחוזים, יש לנו בעז”ה ביום רביעי הבא כנס במרכז בגין, שאנחנו קוראים לו ישראל חוזרת להר הבית”.

“הסיפור האישי שלי התחיל מאישה שהגישה תלונה הזויה לחלוטין שאין לה שחר ואין לה יסוד שכאילו אני דחפתי אותה בהר הבית, ובעקבות זה היא נחבלה ונשברה לה היד. כל מי שמכיר את המציאות בהר הבית יודע שאין דבר כזה, אם הייתי עושה את זה הייתי מיד נעצר. כל  מי שמכיר אותי יודע שאין קשר ביני לבין אלימות אפילו מילולית”.

“אני לא האישו”, סיים גליק. “וברוך ה’ זה משמח מאוד לראות את חזרת היהודים להר הבית”.

האזינו לראיון באדיבות רדיו גלי ישראל:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות