אחרי האלימות הקשה של השוטרים במירון: מח”ש בודקת את האירועים

בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראים השוטרים נוהגים באלימות קשה וחריגה כלפי המתפללים • מח"ש תתמקד בשלושה אירועים מרכזיים - בהם הדיפת הקשיש החרדי אל הכביש
חיים טוויל
י"ט אייר התשפ"ד / 27.05.2024 13:34

המחלקה לחקירת שוטרים פתחה היום (שני) בבדיקת התקריות האלימות של שוטרים בהר מירון ביום ל”ג בעומר.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

הבדיקה תעסוק בשלושה אירועים עיקריים בהם דחיפת הקשיש החרדי הרב אברהם קרויזר אל הכביש, הכאת אשה באלה ובעיטה בה, והכאת מתפללים וירי באוויר.

אלפי חרדים  הגיעו אתמול לציון הרשב”י בהר מירון, בניגוד לצו ‘שטח צבאי סגור’ של אלוף פיקוד צפון על ההר. במקום עימותים התפתחו עם המשטרה.

בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראים השוטרים נוהגים באלימות קשה וחריגה כלפי המתפללים.

 

למרות בקשות של רבנים ואדמו”רים שלא להגיע אל ציון הרשב”י בל”ג בעומר, משום פיקוח נפש, מאות  פרצו למתחם הקבר, השחיתו ציוד משטרתי שהיה במקום והתעמתו עם המשטרה.

לפי המשטרה, במהלך העימותים 19 שוטרים שעל פי במשטרה נזרקו לעברם מוטות ברזל, זכוכיות וחפצים – פונו לקבלת טיפול רפואי.

בעקבות האלימות הקשה, אמר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ל’כאן חדשות’: “לא יכולים להיות אירועים כאלו. ביקשתי מהם דין וחשבון, על שלושת האירועים גם עם האיש המבוגר על כסא הגלגלים, גם עם היורה וגם עם האישה ששוטרת מג”ב הכתה באלה, בעטה ודחפה אותה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הבוקר את האלימות הקשה של השוטרים כלפי חרדים שעלו להר מירון למרות צו ‘שטח צבאי סגור’.

נתניהו  כתב: “צפיתי אמש בתמונות הקשות מהר מירון שזיעזעו את כולנו”. הוא דרש מהמשטרה לחקור את האירוע: “אני מצפה מהמשטרה לחקור את המקרה כדי למנוע פגיעה מיותרת באזרחים וקורא לכל אזרחי ישראל לשמור על החוק ולפעול לפי הנחיות גורמי הביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות