הממשלה תמשיך בקידום חוק הגיוס של גנץ • גלנט: “זה קרקס פוליטי”

הממשלה דחתה את הערר על החלת דין הרציפות להצעת חוק הגיוס של גנץ • השר גלנט לשרים: "דוחה כל ניסיון לקדם תחמונים פוליטיים" • השר קרעי: "אל תאמינו לצביעות ולשקרים של גנץ וגלנט!"
אריה ריבקינד
י"ט אייר התשפ"ד / 27.05.2024 14:57

הממשלה דחתה היום (שני) את הערר שהגיש ח”כ חילי טרופר על החלת דין הרציפות על חוק הגיוס שהגיש השר בני גנץ בכנסת הקודמת.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

בשבועיים הקרובים תצביע הכנסת, לבקשת הממשלה, על החלת דין הרציפות על החוק.

שר הביטחון יואב גלנט כינה את הדיון “קרקס פוליטי” ואמר לשרים בישיבת הממשלה: “נדמה לי ששכחתם עבור מה קמה ממשלת האחדות, אז תנו לי להזכיר לכם, עבור המלחמה, לא בשביל הבחירות. אני לא מתכוון להשתתף בקרקס הפוליטי הזה – אי אפשר לקבל את הערר הפוליטי כשם שאי אפשר להחיל את דין הרציפות הפוליטית”.

הוא הוסיף: “במקום שהממשלה תקדיש שעות להגעה להסכמה עבור הלוחמים, אנחנו יושבים כאן שעות ומתווכחים עבור המצביעים. אני דוחה כל ניסיון לקדם תחמונים פוליטיים, גם הערר וגם הרציפות הפוליטית הם כאלה”.

השר בני גנץ המשיך לעשות פוליטיקה והגיב: “הדיון היום היה הוכחה כואבת שבקרב שרי הממשלה פוליטיקה קודמת לביטחון ישראל. במקום לגייס לשירות – מנסים לקנות זמן. במקום להירתם למאמץ המלחמתי – מתלכדים למען שיקולים קואליציוניים.

“החוק הזה לא יעבור בכנסת, לא יעבור את בג”ץ, והכי חשוב – לא יעבור את הציבור. האחראי לפגיעה הזאת בביטחון הוא ראש הממשלה”.

שר התקשורת שלמה קרעי אמר: “אל תאמינו לצביעות ולשקרים של גנץ וגלנט! הם טוענים שהממשלה פועלת באופן לא ענייני, אך העובדות מדברות אחרת. אנחנו פועלים ללא הפסקה למען ביטחון המדינה, ולמען חיילי צה”ל והחטופים.

“בניגוד להצהרותיהם, גנץ וגלנט לא באמת מתעניינים בגיוס, בצבא או באחדות. התנהלותם של גנץ וגלנט חושפת את המניע מאחורי מעשיהם: ניסיון שקוף להפיל את הממשלה, מתוך אינטרסים פוליטיים צרים בלבד. בעוד אנו ממוקדים במשימות החשובות ביותר למדינה, הם עוסקים בפוליטיקה קטנה ועלובה. האחריות על שימור הביטחון הלאומי ועל רוח האחדות הישראלית היא על כולנו. נמשיך לפעול בנחישות למען אזרחי ישראל, חרף ההפרעות וההשמצות”.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו התחיל לקדם את חוק הגיוס שהגיש השר גנץ, שכיהן אז כשר הביטחון, בכנסת הקודמת ועבר בקריאה ראשונה בכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות