רוצה להתקדם בחיים? זה התפקיד בלהב 433 שנפתח לצעירים חרדים

שב"כ, המוסד, משטרת ישראל ושב"ס - חלק מרשימה חלקית של גופים מובילים, בהם משרתים מתנדבי השירות האזרחי • בימים אלה מושקים המסלולים המקצועיים החדשים במסגרת המחזור השביעי של תכנית 'מעלות' • מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי:  "העלייה העקבית במספר המתנדבים בשירות האזרחי היא הבעת אמון גבוהה במסלולי השירות שאנו מציעים לכל צעיר חרדי"
חרדים 10
י"ט אייר התשפ"ד / 27.05.2024 15:37

‘מעלות’ הפכה שם נרדף לתוכנית של מצוינות בה משלבים המתנדבים תרומה משמעותית ושירות אפקטיבי, אשר מסייעים לעתידם התעסוקתי של המשתלבים בה.

כעץ נפתח הרישום למחזור השביעי של ‘מעלות’ במסגרתו יפתחו שני מסלולי הכשרה: מסלול טכנולוגי לדאטה אנליסט ומסלול מקצועי לתפקיד חוקר כלכלי.

שני התפקידים יהיו בליבת העשייה של גופי המודיעין והביטחון. מסלולים אלו יקנו למתנדבים כישורים ויכולות מקצועיות שיתנו להם את הכלים לעמוד במשימות ייחודיות והניסיון הדרוש להשתלבות בעולם העבודה בעתיד.

מטעמי ביטחון מידע וסיווג לא ניתן להרחיב יותר מדי על אופי התפקידים.  מה שכן ניתן לומר על המסלול טכנולוגי של דאטה אנליסט הוא שמדובר בתפקיד מאתגר וייחודי בסביבה טכנולוגית חדשה ומתפתחת. במסגרת התפקיד נדרש ה-Data Analyst ליצירת מידע חדש על בסיס ניתוח, עיבוד והיתוך נתונים ממגוון מאגרי Big Data תוך הפעלת מערכות טכניות ושימוש בשיטות מחקר רבות.

בשוק העבודה קיים ביקוש גבוה לבוגרים עם ניסיון בתחום ובשכר מתגמל. המתנדבים בשירות אזרחי במסלול זה יסייעו לארגוני המודיעין והביטחון במשימות שונות התלויות באופי וצרכי הארגון.

המשימה של חוקר כלכלי היא ניתוח תנועות פיננסיות במגוון ערוצים דוגמת מטבעות דיגיטליים, חשבוניות פיקטיביות, דוחות כספיים ועוד. למעשה האנשים שעושים זאת הם רואי חשבון בכירים וחוקרים ביחידה שעוסקים בפענוח של הנתונים ולשם מייעדים את המתנדבים החרדים שיצטרפו.

מדובר למעשה בחקירה ופענוח של תוצרים מורכבים. כאשר אותו מתנדב שיגיע לאחר הכשרה ידע לעבוד עם מערכות הטכנולוגיה המיוחדות ויוכל לנתח את החומרים שנתפסים במהלך פשיטות של המשטרה על משחתות רכב, מעבדות לא חוקיות וכד’ ולסייע לחוקרים לאסוף חומר רלוונטי שיסייע למנוע תופעות שליליות שפוגעות בחיים של כולם.

ההכשרה למסלולים אלו תיפתח במסגרת ‘מעלות’ שהינה תכנית הדגל של השירות האזרחי לתפקידים מקצועיים עם תרומה משמעותית ואופק תעסוקתי איכותי ומבטיח. המתעניינים  יעברו אבחון לבחינת כישורים ויכולות ובמהלך ההכשרה נדרשת יכולת התמדה ורצון להשקעה בלימודים.

המתנדבים זכאים למעטפת משמעותית במהלך השירות, אשר כוללת מגוון זכויות והטבות במהלך תקופת ההכשרה, השירות ולאחריו.

הרשות לשירות לאומי-אזרחי באמצעות ארגון ‘חברים’, הגוף המתפעל את השירות האזרחי בשיתוף פעולה מעולה מצד גופי המודיעין, הביטחון וההצלה מלווים את המתנדבים. לליווי התכנית שותפים מנהל אוכלוסיות מיוחדות במשרד העבודה ומרכזי כיוון.

חברת ‘תלם’ מלווה את הבנייה של כל מסלול הכשרה בתוכנית ‘מעלות’ מתוך מטרה שכל מסלול הכשרה יענה על הצרכים הביטחוניים של הגוף בו משרת המתנדב מצד אחד ומצד שני על תפקידים להיות עם פריון גבוה בשוק העבודה.

>>>נמליץ למהירי החלטה להזדרז ולהירשם בקישור כאן

מנכ”ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי ראובן פינסקי התייחס לפתיחת המסלולים החדשים: “השטח מגיב באופן חיובי לשינויים המתרחשים בשירות האזרחי”.

הוא הוסיף:  “העלייה במספר המתנדבים בשירות האזרחי בכלל ובשירות הביטחוני בפרט לה אנו עדים קשורה באיכות מסלולי השירות וחווית השירות שאנו מציעים לכל צעיר חרדי שחפץ בשירות משמעותי בו יוכל לבטא את הכישורים והיכולות שלו באופן הטוב ביותר לצד שמירה מוקפדת על אורח חיים תורני”.

כעת יש חלון הזדמנות נוסף עם פתיחה מחודשת של מחזור נוסף לתוכנית ‘מעלות’ בשיטה של כל הקודם זוכה – כאשר אלו שממהרים להירשם לתוכנית, עוברים מיד לשלב המיונים ובחינת התאמה ומקבלים הזדמנות להשתלב במסלולים החדשים, אשר צפויים להיפתח כבר בחודש הבא.

מתנדב שירות אזרחי עימו שוחחנו העיד כי תחושת הערך העצמי עלתה פלאים ואת בעקבות הכישורים והיכולות שהוא גילה עם הזמן שיש שלו.

“קיבלתי הזדמנות חד פעמית לתרום לקהילה ולכל עם ישראל. הסיפוק מכך אדיר”. הוא ממשיך ומספר “כאשר אני מסתכל על החברים שלי שהצטרפו לתוכנית מעלות במחזור מעליי ואני רואה כיצד הם הצליחו בתום תקופת השירות להשתלב בעבודות טובות ומתגמלות אני רגוע שגם אני, כמוהם בעזרת ה’, בסיום תקופת השירות אצליח לפרנס את משפחתי בכבוד”.

למסלולים החדשים של תוכנית ‘מעלות’ יכולים להצטרף בני 21 – 28 במעמד תורתו אומנותו ובדיקה פרטנית לבחינת עמידה בתנאי זכאות.

>>>נמליץ למהירי החלטה להזדרז ולהירשם בקישור כאן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות