חרדי בן 10 שיחק ב’חץ וקשת’ בל”ג בעומר – ונזקק לניתוח בקרנית

פ' שיחק בביתו בחץ וקשת אותו אירגן לכבוד ל"ג בעומר, ובטעות משך את החץ כלפי פנים, במקום כלפי חוץ, והחץ - נכנס לעין • ד"ר ישי וויל: "הגיע עם פגיעה רצינית בעין ולאחר שאיבחנו אותו עם חתך בקרנית, למעשה חור ממשי בעין, הוא נכנס פ' לניתוח שעבר בהצלחה"
תמי גיל
י"ט אייר התשפ"ד / 27.05.2024 17:09

פ’, ילד מעל גיל 10, שיחק בביתו בחץ וקשת אותו אירגן לכבוד ל”ג בעומר – ובטעות כאשר שיחק, משך את החץ כלפי פנים, במקום כלפי חוץ, והחץ – נכנס לעין.

פ’, סבל מכאבים חזקים, ואמר בבהלה שהוא רואה מטושטש מהעין.

הוריו ביקשו ממנו לנוח, שהעין תתאושש מהמכה. לאחר שהראיה עדיין הייתה מטושטשת, הלכה המשפחה לקופת החולים ומשם למיון במרכז הרפואי ב’שערי צדק’ – שם נקבע כי המכה גרמה לחתך בקרנית, ופ’ נדרש להיכנס לניתוח דחוף שעבר בהצלחה.

“יש מנהג מבוסס וקדום של משחק ‘חץ וקשת’ בל”ג בעומר, זכר לנס עם רשב”י. אולם פשוט הדבר, שגם לגבי מנהג זה, יש את מצות התורה הקדושה ‘ונשמרתם – מאוד – לנפשותיכם’, לשחק בזהירות בצורה עדינה, ובהשגחה של ההורים, וגם באופן חד פעמי.

“אני קורא להורים שהמשחק נשאר אצלם בבית, להיזהר, לשחק בו בצורה זהירה. האירוע הקשה שבנינו עבר, יכל להימנע אם המשחק היה מתקיים בצורה יותר בטיחותית. הזדמנות שלנו להודות לה’, על מנתח מקצועי ורגיש שזכינו, ד”ר ישי וייל’. גם קדם הניתוח, ולאחריו, ד”ר וייל ליווה אותנו באכפתיות, בלבביות ובמקצועיות. הרגשנו שה’ שלח לנו את הרופא הכי מתאים לנו, ובבית הרפואה המיוחד – שערי צדק”, אומר אביו של פ’.

ד”ר ישי וויל, רופא עיניים ומומחה לניתוחי קרנית במרכז הרפואי שערי צדק שטיפל בפ’: “פ’ הגיע אלינו עם פגיעה רצינית בעין בעקבות המשחק, ולאחר שאיבחנו אותו עם חתך בקרנית, כך שלמעשה היה חור ממשי בעין, נכנס פ’ לניתוח שלשמחתנו עבר בהצלחה, אך מחכה לו עוד שיקום ארוך.

“העיניים הם איבר רגיש ביותר, ופעמים רבות מגיעים אלינו ילדים עם פגיעות משמעותיות בעקבות משחקים. גם משחק תמים, יכול להפוך למלכודת. אני קורא להורים, להימנע מלהכניס משחקים חדים לבית, ואם כבר משחקים במשחק כמו חץ וקשת, לוודא שהוא יהיה רך ומחומרים עדינים, ולהשתמש במשקפי מגן. ונשמרתם לנפשותיכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות