הסיבוב השני בבית שמש: ש”ס חתמה על תמיכה בשמוליק גרינברג

ש"ס וגור חתמו עם 'דגל' על הסכם לקראת הסיבוב השני • מלבד שורה ארוכה של תיקים ו'תופינים': בבחירות הבאות תתמוך 'דגל' במועמד ש"ס לראשות העיר • ואיך הגיבה בלוך על המהלכים החדשים? • מאיר פרוש: "אם כלל הציבור החרדי יצביע לשמואל גרינברג - ננצח ברוב של 70 אחוז"
אריה ריבקינד
כ"ז אדר א' התשפ"ד / 07.03.2024 01:48

יש הסכם בין ש״ס ל’דגל’: בתום מו”מ קשוח שהתנהל בכל השבוע האחרון, מפלגת ש”ס חתמה הלילה (חמישי) עם ‘דגל התורה’ על תמיכה בשמואל גרינברג לראשות העיר בית שמש, לקראת הבחירות בסיבוב השני שיתקיימו ביום ראשון הקרוב.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

מאז שיחת הטלפון שקיים אחד מגדולי ישראל בדגל התורה עם אחד מחברי מועצת החכמים של ש”ס, עוד לפני פתיחת מערכת הבחירות המקומיות, היה ברור שלא תהיה תמיכה חרדית בעליזה בלוך. זאת, משום שרבני ה’מרביצי’ שחברו לש”ס התעקשו שלא לאפשר תמיכה כזו.

זו היתה הסיבה להצבתו של מוישה אבוטבול כמועמד לראשות העיר מטעם ש”ס. זו גם הסיבה לחתימה על ההסכם לתמיכה בשמוליק גרינברג, מועמד ‘דגל’ לראשות העיר בית שמש.

אבל התמיכה הזו אינה מוגשת חינם. למעשה, ב’דגל’ משלמים תמורתה מחיר מופקע במיוחד.

לפי ההסכם עליו חתמה הלילה ש”ס, הסיעה הספרדית תקבל – באם גרינברג אכן ינצח בסיבוב השני שיתקיים ביום ראשון – את תפקיד מ״מ וסגן ראש העיר, תיק החינוך לציבור החרדי והכללי, מחלקת תכנון ובינוי מוסדות החינוך שיישלף מתוך תיק תכנון ובנייה לתיק החינוך, הקמת חברה עירונית למוסדות חינוך, תיק תרבות מורשת מן המזרח, יו”ר מועצה דתית, תיק מנהלות שכונתיות, יו”ר ועדת מכרזים, תיק מבנה דת, יו”ר ועדת חינוך, נציג בתאגיד ‘מי שמש’, כמו גם נציגים בכל הוועדות העירוניות.

כמו כן, נציג ש”ס איציק אלמליח יהיה המועמד היחיד של הציבור החרדי לראשות העיר בבחירות שיתקיימו בעוד 5 שנים. על סעיף זה חותמים רבנים בעיר וראשי המפלגות. עם זאת, סעיף זה מחייב רק את דגל התורה ולא את אגודת ישראל על שלל הסיעות המרכיבות אותה.

בחסידות גור, שצעדה יחד עם ש”ס בסיבוב הראשון, התרעמו על אריה דרעי שהוביל לחתימת ההסכם, כשהוא מותיר אותם ללא תיק החינוך בו חשקו.

עם זאת, במטרה לקבל גם את תמיכת חסידות גור, הצוותים של אגודת ישראל ו’דגל’ – בראשות מנחם שפירא ושמוליק גרינברג – קיימו דיונים אל תוך הלילה שבסופם נחתם הסכם תמיכה נוסף בגרינברג.

יצוין, כי האדמו”ר מויז’ניץ הכריז על תמיכה בגרינברג כבר בתחילת השבוע, כאשר התקשר אל יו”ר דגל התורה משה גפני ואמר לו: “יש לעשות הכל למען השלום והאחדות ביהדות החרדית ולהתגייס למען המועמד החרדי”.

השר מאיר פרוש – שתמך בגרינברג עוד בסיבוב הראשון – הכריז הערב בכנס הניצחון של רשימת כח בביתר עלית וראש העיר מאיר רובינשטיין: “בעיר השכנה בית שמש יש ביום ראשון מערכה קריטית בבחירות לראשות העיר. אם כלל הציבור החרדי יצביע לר’ שמואל גרינברג – ננצח ברוב של 70 אחוז. אני מבקש מכם להגיע לשם ולסייע בפעילות ביום הבחירות”.

ואיך הגיבה ראש העיר עליזה בלוך על המהלכים החדשים בציבור החרדי? בסרטון נסער:

:

חשוב להדגיש כי גם אם ש”ס וגור יהיו עמוק בכיסו של שמואל גרינברג, עד שזה לא סגור – 22:00 בלילה ביום ראשון –  זה פשוט לא סגור.

נזכיר, כי ההסכם עם ש”ס נחתם לאחר שביום שלישי הגיעו חברי הכנסת של ‘דגל התורה’ אל מעונו של הגרמ”ה הירש, ראש ישיבת סלבודקה, כדי להתייעץ על ההסכמים מול ש”ס וחסידות גור, לקראת הסיבוב השני. לאחר אחר מכן עלו הח”כים לקבל את הכרעתו של מרן ראש הישיבה הגר”ד לנדו.

כפי שדווח בחרדים 10, ראש הישיבה שוחח באריכות עם חברי הכנסת על המו”מ בבית שמש, ואישר לח”כים: “קדמו את המו”מ מול ש”ס”.

מרן הגר”ד לנדו הוסיף ואמר לח”כים: “צריך לפעול באחדות בכדי להביא למועמדותו של גרינברג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות