היסטוריה בבית שמש: הליטאים והחסידים בראשות גדולי ישראל, למען ניצחון גרינברג

רבבת איש נטלו חלק בכנס ההיסטורי למען ניצחונו של המועמד לראשות העיר בית שמש, שמואל גרינברג, בראשות מרן הגר"ד לנדו, הגרמ"ה הירש והגר"ש אלתר • המועמד גרינברג בעצרת: "אפעל כידא אריכתא גם בשליחות הציבור שבחר בי וגם מכוחם של גדולי הדור שמינו אותי להיות שליח לציבור"
חרדים 10
י"ד אדר א' התשפ"ד / 23.02.2024 00:22

רבבת איש, מכל החוגים והעדות, השתתפו הערב (חמישי) בכנס ההיסטורי בעיר בית שמש, בראשות גדולי ישראל, למען ניצחונו של המועמד המוביל לראשות העיר בית שמש, שמואל גרינברג.

בכנס השתתפו מרן ראש הישיבה הגר”ד לנדו, הגרמ”ה הירש, ראש הישיבה מגור הגר”ש אלתר, הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר, ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, וכל רבני העיר בית שמש.

עצרת החירום נפתחה באמירת תהילים למען שלום עם ישראל, למען שחרור החטופים ולמען הצלחת המערכה נגד אויבי ישראל, כשכל חברי מועצת העיר, והמועמדים מהציבור הליטאי והציבור החסידי – דגל התורה ו’כח’ – משתתפים באירוע.

ראשון הנואמים היה הגאון רבי מרדכי גולדשטיין, מרבניה הבולטים של בית שמש, שאמר: “מי שמצביע כמו שאומרים גדולי הדור זה לא רק הכשר מצווה – אלא מצווה ממש – הגאון רבי ברוך בער, הסביר על הפסוק ‘לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך’. כל פסיעה ופסיעה – זה המצווה ממש. ללכת עם רבותינו, גדולי הדור זה לקיים את המצווה עצמה”.

לאחר הנאומים של יו”ר דגל התורה משה גפני וסגן השר אורי מקלב – המועמד לראשות העיר בית שמש, שמואל גרינברג, נשא נאום וזכה לעידוד רב מהקהל תוך כדי הנאום. “שליח ציבור חרדי הוא גם וגם. הוא פועל כידא אריכתא גם בשליחות הציבור שבחר בו וגם מכוחם של גדולי הדור שמינו אותו להיות שליח לציבור”, אמר גרינברג.

לאחר מכן פצח קהל ההמונים בשירת “ימים על ימי מלך” ו”לאורו נסע ונלך”, כשגדולי ישראל עלו על במת הכבוד. במשך דקות ארוכות עמד הקהל – ומחא כפיים.

מרן הגר”ד לנדו נשא דברים חריפים על החובה להצביע למועמד שמואל גרינברג: “לאחר מחשבה מרובה הוחלט שהרב שמואל גרינברג הוא האיש הראוי ביותר לזה. לדאוג לצרכי התורה והיהדות. חלילה אם לא נפעל כחובתינו כעת, יש חשש שבית שמש תיפול בידי כאלו שיכולים לפרוץ את חומות הדת. ועל כך חובה להצביע לרב שמואל גרינברג”.

הגרמ”ה  הירש חיזק את דברי הגר”ד לנדו ואמר: “ההצבעה הזאת באה מכוח מה הקב”ה רוצה. התשובה ברורה כמו שראש הישיבה (הגר”ד לנדו) אמר, להצביע לרב שמואל גרינברג לראשות העיר, ולדגל למועצת העיר”.

ראש הישיבה מגור הגר”ש אלתר אמר: “ראשי הישיבות שיושבים כאן, כל דקה אצלם חשובה, אם הם נתנו את הדקות החשובות שלהם – זה צריך לעורר אותנו ולהבין שצריך להצביע לשמואל גרינברג ונראה בשורות גדולות”.

הגאון רבי יצחק אזרחי, מראשי ישיבת מיר, אמר: “אמרו לנו להצביע עבור הרב שמואל גרינברג. אנחנו מכירים אותו, למד בכולל ישיבת מיר. אבל להצביע לא כי מכירים איתו, אלא כי גדולי ישראל אמרו שיצליח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות