מה הגיב ראש הישיבה כשהבוגרים דרשו: קבל רק מישיבות חשובות

בוגרי ישיבת 'מיר ברכפלד' במודיעין עלית הציגו דרישה חד-משמעית לראשי הישיבה:  לקבל בשנה הבאה אך ורק תלמידים מהישיבות הקטנות החשובות ביותר בירושלים • המשגיח הביע תמיכה, אך הסתייג: "אין לדחות בחור מצוין רק בגלל הישיבה ממנה הגיע"
יוסף גרינבוים
י"ג אדר א' התשפ"ד / 21.02.2024 22:42

בכנס מיוחד שנערך בבית ראש ישיבת ‘מיר ברכפלד’, הגאון רבי נועם אלון, התכנסו עשרות מבוגרי הישיבה שבכוונתם לשלוח את ילדיהם לישיבה.

אלא שהבוגרים הציגו להנהלת הישיבה דרישה: לקבל לשורותיה בשנה הבאה רק תלמידים מהישיבות הקטנות החשובות ביותר בירושלים.

מטרת הבוגרים, כך לפי אברכים שנכחו במפגש, היא להבטיח את רמתם הגבוהה של התלמידים הלומדים בישיבה, הן מבחינה לימודית והן מבחינה רוחנית.

“בנינו זכו ללמוד בישיבות קטנות מצוינות,” אמרו הבוגרים, “אך אנו רוצים שהם יספגו את הקניינים הייחודיים של ישיבת מיר ברכפלד, הן מצוות הלימוד המיומן והן מדרך הלימוד של ראש הישיבה”.

המשגיח, הגאון רבי ראובן הכסטר, הביע תמיכה בדרישת הבוגרים, אך הדגיש כי סוד הצלחת הישיבה, לדבריו, טמון ביראת השמים של ראשי הישיבה.

“לכן”, אמר המשגיח, “אין לדחות בחור מצוין רק בגלל הישיבה ממנה הגיע”.

ראש הישיבה, הגר”נ אלון, הסכים עם דברי המשגיח והוסיף, כי סוד האווירה המיוחדת בישיבה הוא היחס לכל תלמיד לפי הישגיו ועמלו בתורה בלבד. “אנו לא שמים דגש דווקא על הבחורים שבאים מהמקומות החשובים, אלא נותנים מקום גם לבחור מצוין שהגיע ממקום פחות מובחר”.

האירוע הסתיים בהבעת תודה של אחד מהבוגרים, שהודה לראשי הישיבה על הקשר המיוחד עם בוגרי הישיבה ועל האווירה המיוחדת השוררת בה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות