‘זהו מפעל מדהים!’: הנשיא הרצוג קיבל את סדרת המשניות ‘שטיינזלץ’

העבודה על סדרת המשנה נמשכה כ-8 שנים • כל כרך של 'משניות שטיינזלץ' מכיל בממוצע 750 תצלומים ואיורים צבעוניים • הנשיא: "העובדה שאתם מנגישים זאת לכל עם ישראל, היא זכות גדולה"
אבי כץ
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 09:54

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל לידיו את סדרת המשניות שביאר הרב עדין אבן-ישראל (שטיינזלץ) זצ”ל על ידי בנו, הרב מני אבן-ישראל.

זהו למעשה הפרויקט האחרון שביאר הרב עדין אבן-ישראל זצ”ל, ובכך סיים את מלאכת ביאור הקנון היהודי כולו, והוא הפרשן היחידי בהיסטוריה היהודית שזכה לכך.

הרב עדין זצ”ל, חסיד חב”ד, היה מחנך ומבאר תלמוד וחסידות, פילוסוף, ומחברם של יותר מ-60 ספרים בשפות שונות. בנוסף לכך הקים במסגרת פעילותו רשת של מוסדות חינוך וזכה במגוון פרסים כמו ‘פרס ישראל’ ו’אות הנשיא’.

פרויקט המשניות כלל מהדורה חדשה עם פרשנות ברורה ותמציתית, המעניקה ללומד אפשרויות להעמיק בתחומים שונים: מושגים, פסקי הלכה ומציאות הנושאים הנידונים.

המשנה כוללת 13 כרכים, 63 מסכתות, 4182 משניות, בסך הכל כ-9,000 עמודים. העבודה על המשנה בשפה העברית, נמשכה כ-8 שנים. כל כרך של ‘משניות שטיינזלץ’ מכיל בממוצע 750 תצלומים ואיורים צבעוניים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: “זהו מפעל מדהים! יתרונו של המפעל הזה, זה שהוא משרת את כל העם ואת חיבורו של העם למקורותיו, העובדה שאתם מנגישים זאת לכל עם ישראל, היא זכות גדולה.”

הרב מני אבן ישראל: ״אנו גאים להציג לכבוד הנשיא את הכרך האחרון של המשנה שבו אנו עושים סגירת מעגל מושלמת בין תחילת דרכו של הרב ומרכז שטיינזלץ בכרך הראשון של התלמוד שהוגש אף הוא לנשיא המדינה דאז מר שז”ר (לפני כחמישים וחמש שנה) להגשת הכרך האחרון של המשנה המבוארת – והגשמת המוטו של הרב ‘למד את עמי'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות