הרב עמאר: אנשים שנחשבים יראי שמיים תמכו באמיר אוחנה – בושה

רבה של ירושלים יוצא נגד תמיכת חברי הכנסת מיהדות התורה וש"ס במינוי של אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת: "זה בושה שאין כדוגמתה. זה הדבר הכי נמוך שיש" • שר הרווחה יעקב מרגי: "הוא חייב לזעוק את הזעקה שלו. אתה חושב שישבנו שם עם חיוך על השפתיים? היה לנו קשה"
חרדים 10
ח' טבת התשפ"ג / 01.01.2023 19:22

במהלך שיעורו השבועי של הראשון לציון הגרש”מ עמאר, רבה של ירושלים, בבית המדרש ‘נר התורה’ ברחוב בר אילן בעיר, התייחס הראשל”צ למינוי של ח”כ אמיר אוחנה ליו”ר הכנסת – ולתמיכה של הח”כים החרדים מיהדות התורה וש”ס.

“אוי לה לאותה בושה, אוי לה לאותה חרפה, אוי לאוזניים ששומעות זאת, ממנים אותם לתפקידים שנקראים תפקידים חשובים, איבדו כבר את כל הבושה”, אמר הגרש”מ עמאר.

בהמשך דבריו הביא הראשון לציון את דברי האור החיים הקדוש, שלפני הגאולה העתידה עם ישראל ירדו עד לחמישים שערי טומאה: “במצרים הגיעו לארבעים ותשעה שערי טומאה, והקב”ה נתן להם קושי השעבוד כדי לזרז יציאתם לפני שיגיעו לחמישים שערי טומאה, ולמה – מפני שאם היו יורדים לשער החמישים לא יוכלו לצאת. זה היה שם כי לא קיבלו תורה, אבל בגאולה האחרונה יגיעו עד החמישים ויצאו ממנה על ידי התורה, והייתי חושב תמיד מהו שער החמישים, הרי עבודה זרה הייתה היום פחות ברוך ה’, חילולי שבתות היו, איסורי עריות היו, הדבר הזה הוא הירידה לשער החמישים”.

בדבריו הוסיף הראשון לציון: “תמיד גם אם היו משוגעים שעשו את זה, היו מסתתרים ואוי לו מי ששומעים עליו, ועכשיו בעונותינו נפרצו ה’ ירחם, שלא יביא רעות לעם ישראל, עושים מזה מצעדים, מתגאים בזה רח”ל”.

הראשון לציון שוב דיבר בכאב על מינוי ח”כ אוחנה: “עכשיו גם מינו ירחם הקב”ה, אני בכוונה לא רוצה לומר שמות, לצערי גם אנשים שנחשבים יראים תמכו, זה בושה שאין כדוגמתה. אנשים שמיציגים תורה ודת. צריך להתחזק בדבר הזה מאד, זה דבר חמור מאד, זה הדבר הכי נמוך שיש. זה דברים שלא היו מעולם שעושים מזה פרסום זה היה בושה גדולה”.

הגרש”מ הוסיף: “מצד שני חשבתי ששמעתי על המינוי אולי הגיע זמן המשיח כי כתוב חוצפה ישגא, היה הרבה חוצפות שחשבנו אבל כאן כבר הגענו לשיא, אנחנו צריכים להיזהר לא לקרב את אותם אנשים, לא להשלים להם מניין”.

שר הרווחה הנכנס יעקב מרגי מש”ס התראיין הערב ב’בנימיני וגואטה’ ברשת ב’ – והתייחס בין היתר למינוי אוחנה. “אמיר אוחנה הוכיח, בדרכו הייחודית, שאפשר לכבד את הצד השני ולקבל כבוד מהצד השני, והוא הבין שהמחלוקת בינינו היא לא מחלוקת אישית”, אמר השר.

על המתקפה של  הרב עמאר – אמר: “הוא חייב לזעוק את הזעקה שלו. אתה חושב שישבנו שם עם חיוך על השפתיים? היה לנו קשה”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וכלימה
    01/01/2023 21:55
    נענע
  1. גם אם הרב עמאר עושה זאת כדי לחסל חשבונות עם דרעי, הרי הוא צודק. בושה שהח”כים החרדים תמכו באדם שעובר על חטא מהחמורים ביותר.

  2. על מה יצא הקצף?
    02/01/2023 00:41
    בדרך להיות ירא שמים
  3. עם כל הכבוד לרבנים, אני לא מצליח להבין על מה הם נרעשים. וכי לתפקידים ממלכתיים חשובים אחרים מינו רק תלמידי חכמים ירא-שמים?
    הלא לא מעט מיושבי הכנסת, וראש הממשלה בעצמו מחללי שבת. אוכלי טרפות, ואין פוצה פה ומצפצף
    האם בשל נטיותיו צריך לעורר עניין?
    היה עדיך שלא יידרשו לנושא כלל.
    לא חייבים לחבק אותו בחיבוק של אוהבים
    לא חייבים להצביע בעד רפורמות. חוקים ויוזמות שונות של הקהילה אותה הוא מייצג (אם-כי לא רק אותם הוא מייצג)
    ולא לגרום לחילונים נשק כנגדנו, ולתת להם סיבות להמשיך לשנוא אותנו

    • דוד   02/01/2023 08:12

      זה בעצם להכשיר את אחת העבירות החומורות ביותר בתורה. זו אחת משלוש העבירות שעליהם יהרג ואל יעבור. הרבה יותר חמור מחזיר ושבת!!!

  4. כל הכבוד לחרדים 10
    02/01/2023 08:03
    יעקב
  5. דברי הרב עמאר והרב מזוז המוחים על חילול השם, תפסו כותרות בכל אתרי החדשות בארץ, חוץ מהאתרים ״החרדים״ שם אין מילה בנושא, שקט לא מפריעים לא מבקרים, בושה וחרפה, זה סתימת פיות. כל הכבוד לחרדים 10.

  6. בושה !!! זה אותם אלה שנלחמו חודשיים על כל חבר בוועדה לוועד בית .
    02/01/2023 13:13
    גגג
  7. דברי הרב אמת צרופה . בילבלו וטירללו את כולנו חודשיים על כל קוצו של מינוי לבן דוד מקורב שהביאו להכרעה בשם תלות בגדו”י ואת הסוגיה הזו לא חשבו כלל להביא לידיעת גדו”י , טאטאו ולא העלו מעבר לסיבוב פנים והרמת אצבע… אעכסס

  8. אז למה העיפו את חכ"ל גואטה בזמנו ??
    02/01/2023 13:14
    ש.ג
  9. בסה”כ הלך לומר מזל טוב באירוע משפחתי . אבל להם מותר בהכשר שרץ בק”נ טעמים

  10. בושה
    02/01/2023 17:38
    י
  11. בושה שזה מה שדרעי עשה.
    אבל איכפת לו מכבוד שמים בכל??????????