צוות חדש בפרקליטות לומד את תיק זדורוב: משפט חוזר או שחרור?

לאחר ההחלטה על משפט חוזר בפרשת רצח תאיר ראדה: פרקליט המדינה הקים באחרונה צוות של פרקליטים בכירים ממחוזות שונים, שלא עסקו בתיק זה בעבר, וביקש מהם ללמוד מחדש את התיק במשפט זדורוב ולבחון את ההיתכנות המעשית לניהולו – ככל שיחליט לעשות כן. בית המשפט המחוזי בנצרת נענה היום (שני) לבקשה שהגישה הפרקליטות, יחד עם הסנגור
חרדים 10
י"ט תמוז התשפ"א / 28.06.2021 22:17

לאחר ההחלטה על משפט חוזר בפרשת רצח תאיר ראדה: פרקליט המדינה הקים באחרונה צוות של פרקליטים בכירים ממחוזות שונים, שלא עסקו בתיק זה בעבר, וביקש מהם ללמוד מחדש את התיק במשפט זדורוב ולבחון את ההיתכנות המעשית לניהולו – ככל שיחליט לעשות כן.

בית המשפט המחוזי בנצרת נענה היום (שני) לבקשה שהגישה הפרקליטות, יחד עם הסנגור של רומן זדורוב, לדחות את הדיון שהיה צפוי להתקיים מחר בבקשתו להשתחרר ממעצר. הדיון נדחה ל-26 ביולי.

בד בבד, נענה השופט לבקשה נוספת שהגישה הפרקליטות, בהסכמת ההגנה, למתן ארכה בת שבועיים, עד ל-15 ביולי, לשם מתן הודעה על החלטתה בדבר ניהול משפט חוזר בעניינו של זדורוב.

אתמול נערכה פגישה בין סנגורו של זדורוב, עו”ד ירום הלוי,  לבין פרקליט המדינה וגורמים בפרקליטות המדינה, במהלכה פרס הסניגור שלל נימוקים שנועדו לשכנע כי אין מקום לקיים משפט חוזר בעניינו של זדורוב.

פרשת הרצח של תאיר ראדה ע”ה מסעירה את המדינה כבר כמעט 15 שנה – מאז חודש דצמבר 2006, אז נמצאה בבית ספר בקצרין גופתה של הנערה, שהייתה בת 13 וחצי במותה.

מי שנעצר בחשד לביצוע הרצח הוא רומן זדורוב, פועל שהועסק בעבודות שונות בשטח בית הספר. תחילה הוא הודה ברצח, אך בהמשך חזר בו.

ארבע שנים לאחר מכן הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בנצרת ונידון למאסר עולם. מאז פתחו פרקליטיו בסדרת ערעורים, כשהאחרון שבהם נדחה בבית המשפט ב-2015.

אלא שלאחרונה קבע שופט בית משפט העליון לקיים משפט חוזר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות