שרי רוט ב’משכן לילה’: מישהו האמין להבטחות של נתניהו ודרעי?

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של אתר חרדים 10, שוחחה עם הני זובידה בתכנית 'משכן לילה' בערוץ כנסת על שתי הבטחות, שני פתאים - ושני סולמות שנמצאו כדי לרדת מהעצים
חרדים 10
ט' כסלו התשפ"א / 24.11.2020 22:33

הני זובידה: אנחנו הולכים כנראה לבחירות, אמרתי שעד ינואר זה יגיע, לדעתי כעת דצמבר הוא המועד, הכל מתפוצץ לנו בידיים. הכל עומד פה על כרעיים של תרנגולת, ואיתך אני רוצה לדבר על משהו שאמר לי יאיר לפיד, ואצטט אותו ברשותך: “הולכת להיות פה קואליציה שאף אחד לא יכול לחשוב עליה”. על מה הוא מדבר?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

שרי רוט: אז כדי לדעת על מה הוא מדבר, אתה צריך לשאול את יאיר לפיד. אני הפעם האחרונה בה דיברתי איתו הייתה אתמול, באחד ממסדרונות הכנסת – אנחנו מדברים הרבה, אגב, וזה קצת מפתיע שיאיר לפיד ועיתונאית חרדית יש להם קשר וטוב – ואני חושבת שיאיר לפיד מדבר, כנראה על ממשלה שתיתמך בקולות הערבים, אבל – אולי יש לו איזושהי תקווה, אני לא חושבת, כי הוא פוליטיקאי מתוחכם וותיק ויודע, ועם רגליים על הקרקע – אבל אולי יש לו תקווה שיום יבוא והחרדים כבר לא יחרימו אותו וגר זאב עם כבש.

האם זה יקרה? בפוליטיקה אנחנו לא יודעים שום דבר. אני, אגב, מסכימה עם הפתיח שלך שהכל מתפוצץ לנו בין הידיים, שהממשלה הזו הולכת לקראת פירוק. אתמול במסדרונות הכנסת ממש מיששו את זה והרגישו את זה. אגב, פרשנים פוליטיים ידעו על זה במהלך כל החודשים האחרונים, אני לא חושבת שיש מישהו מהם שמופתע.

הני זובידה: אני לא חושב שמישהו מופתע, אבל בואי נדבר רגע על הבן אדם ששם את הגיצים מתחת לשריפה הזו. מי האיש שבעצם מתדלק את השריפה הזאת ואת המשבר הזה?

שרי רוט: שאלת מיליון הדולר. אגיד לך משהו. כשהוקמה הממשלה הזו היו שנים שנתנו הבטחות, ואני עמדתי מהצד משתוממת איך האנשים שניתנו להם ההבטחות  מאמינים.

כלומר, בעולם הפוליטי שלנו, אתם נולדתם אתמול? ואני מדברת על בני גנץ מצד אחד וגבי אשכנזי מצד שני. בנימין נתניהו נתן לבני גנץ הבטחה – אני אזוז בתום מחצית הקדנציה מבלפור. כאילו, מה? מישהו האמין לזה? לא נראה לי שיש פרשן פוליטי אחד פה במדינה שאמר, ‘כן, כן, זה יקרה’. כולם גיחכו. כאילו, נראה לכם שהם יארזו חפצים וייצאו משם ויתנו לבני גנץ את הבכורה?

וההבטחה השניה הייתה הבטחתו של יו”ר ש”ס אריה דרעי שאמר: אני ערב לכל ה’טוב’ הזה. עכשיו, בוא תשאל את עצמך, אריה טירון פוליטי? וכי הוא לא ידע שנתניהו לא מתכוון לממש את הבטחתו?

הני זובידה: שרי, אריה התנער מזה.

שרי רוט: זהו, בדיוק. שניהם מצאו במהלך השבועות האחרונים את הסולם לרדת מהעץ. נתניהו מתכנן לעשות את זה באמצעות התקציב, ודרעי מצא אתמול סולם כשאמר: ‘אני כועס על גנץ בגלל ועדת החקירה על הצוללות'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות