צורם: “שלחו לנו משטרה כל תפילה, אבל את חוק החמץ לא אוכפים”

תושבים שומרי מצוות המתגוררים ברמת השרון זועמים על שהעירייה איננה אוכפת את 'חוק החמץ': "כשהתפללנו בבית הכנסת עיריית רמת השרון דאגה לשלוח לנו משטרה כמעט בכל תפילה"
יוני גרין
ט"ז ניסן התש"פ / 10.04.2020 18:20

תושבים שומרי מצוות המתגוררים ברמת השרון זועמים על כך שהעירייה איננה אוכפת את ‘חוק החמץ’ – ובעיר פועלים עסקים המוכרים ומציגים חמץ החג הפסח.

“חבל מאד וצורם, שכשהתפללנו בבית הכנסת עיריית רמת השרון דאגה לשלוח לנו משטרה כמעט בכל תפילה”, אומר אחד התושבים בשיחה עם חרדים 10. “אבל על חוק החמץ העירייה עונה: ‘אין אכיפה על חוק החמץ’… בושה!”

צילום: באדיבות המצלם

‘חוק החמץ’ נחקק בשנת 1986במטרה למנוע הצגת לחם, לחמניות ופיתות בפומבי, וזאת כדי למנוע פגיעה ברגשות הציבור.

בדברי ההסבר להצעת החוק צוין: “בשנים האחרונות פשה נגע מכירת חמץ בפסח (לחם ופיתות) בחוצות הערים. למרות העובדה שלפחות 80% מכלל הציבור היהודי בארץ אינם אוכלים לחם ופיתות בחג הפסח, הרי הולך וגואה גל מכירת החמץ בחנויות, בקיוסקים ובמזנונים בפסח, ומוצרי החמץ מוצגים לראווה בפרהסיה, דבר הפוגע ברגשות רוב הציבור הדתי, המסורתי והלאומי”.

במסגרת החוק, משרד הפנים אמור למנות מפקחים על מנת לאכוף אותו, אך בפועל אין אחידות בנושא האכיפה, וברוב המקרים החוק אינו נאכף במרבית הערים בישראל כבר במשך שנים.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העירייה שלחה לכם משטרה כי סיכנתם חיים של אנשים, וה"רגשות" (==כפייה דתית) ממש לא מצדיקות לסכן חיים של פקחים בתקופה שכזו
    10/04/2020 19:28
    רון
  1. העירייה שלחה לכם משטרה כי סיכנתם חיים של אנשים, וה”רגשות” (==כפייה דתית) ממש לא מצדיקות לסכן חיים של פקחים בתקופה שכזו

  2. אח חוק החמץ לא אוכפים
    11/04/2020 12:32
    שירה
  3. מחמץ ללא מתים – “מקורונה כןן!!!

  4. מה הקשר
    11/04/2020 20:39
    יענקי
  5. זה מסכן וזה לא

    חבל שלא אוכפים וחבל שלא מבינים את ההבדל