דרמטי: כל שליח של חב”ד שירצה להתפנות מסין – ישראל תחלץ אותו

בהלת נגיף הקורונה: בדיון חירום שהתקיים במשרד ראש הממשלה בנושא היערכות לאומית להתמודדות עם הנגיף - סיכם שר הפנים אריה דרעי עם ראש הממשלה: כל שליח של חב״ד שירצה להתפנות מסין - מדינת ישראל תישא בהוצאות הפינוי במטוסים שהמדינה תארגן
אריה ריבקינד
ז' שבט התש"פ / 02.02.2020 15:56

לאחר ששליח חב”ד לא הורשה לעלות על טיסה של חברת לופטהנזה: בדיון חירום שהתקיים בצהרים (ראשון) במשרד ראש הממשלה, בהשתתפות שרי הבריאות, האוצר, חוץ ומשפטים, נציגי רפואה ועוד, בנושא היערכות הלאומית להתמודדות עם הנגיף  –  סיכם שר הפנים אריה דרעי עם ראש הממשלה, כי כל שליח של חב״ד שירצה להתפנות מסין – מדינת ישראל תישא בהוצאות הפינוי במטוסים שהמדינה תארגן.

לפי דווח באתר חב”ד – COL, חברת ‘לופטהנזה’ הגרמנית סירבה הבוקר לאפשר למשפחתו של הרב דובי הניג, שליח חב”ד בעיר צ’נגדו בסין, שהגיעה בטיסה לפרנקפורט – לעלות על הטיסה לישראל.

השליח ובני משפחתו, שעזבו את סין מיד עם צאת השבת בשל סכנת נגיף הקורונה, רכשו בינתיים כרטיסי טיסה לניו  יורק – והמריאו בטיסה של השעה 13:00 בצהרים.

“יש לנו כרטיסים לארה”ב לאחד וחצי. גוד ביי גרמניה”, בישר השליח.

עם זאת, לא ברור האם יותר לבני המשפחה להיכנס לניו יורק – שכן ארצות הברית, כמו אוסטרליה, יפן וסינגפור, כבר הודיעה כי ייאסר על מי ששהו בסין בשבועיים האחרונים להיכנס לשטחה.

המזכיר לענייני בריאות ושירותי האנוש האמריקני, אלכס אזר, אמר כי הנגיף מהווה מצב חירום בריאותי במדינה.

גורם המעורה בפרשה אמר לאתר COL, כי ככל הנראה חברת ‘לופטהנזה’ סירבה להתיר לבני המשפחה לעלות על הטיסה לישראל, משום שאשת השליח הינה בעלת אזרחות אמריקנית.

“לופטהנזה כנראה לא רצו לקחת סיכון שיצטרכו להטיס את בני המשפחה חזרה לפרנקפורט, משום שישראל מונעת כניסת זרים לתחומה” אמר הגורם.

לדברי אותו גורם, ניתן היה  אולי להסדיר את כניסתה של אשת השליח לישראל, אולם בני המשפחה כבר החמיצו את הטיסה. “הם שוחחו עם הקונסול שיעלו על הטיסה  לניו יורק, ומקווים שהכל יהיה בסדר”.

לפי הנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן, אמש פורסמו  על ידי מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שתי הוראות חדשות שנועדו למנוע ככל הניתן את כניסת הנגיף הקורונה לארץ.

ההוראה הראשונה נועדה לאפשר לרשות האוכלוסין לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל ושהו בסין ב-14 יום האחרונים – וזאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים.

בנוסף פורסם צו שמחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי, עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות