אבו מאזן: “ההוא ששכחתי את שמו, קושנר, הילד הזה”

יו"ר הרשות הפלשתינית תקף את יועצו הבכיר של טראמפ: "אמר שהפלסטינים לא מפספסים הזדמנות לפספס הזדמנות וכל פעם חוזר על זה כמו תוכי. הוא אמר שוב ושוב בראיון 'אל תפספסו הזדמנות'. ואנא עארף איפה ההזדמנות?" • "הגבינה השוויצרית שניתנה לנו הכתה אותנו בהלם"
אריה ריבקינד
ח' שבט התש"פ / 03.02.2020 13:06

אבו מאזן לא נרגע: גם הבוקר (שני),במהלך ישיבת הממשלה ברמאללה, תקף יו”ר הרשות הפלסטינית את ‘תוכנית המאה’ של נשיא ארצות הברית.

במהלך דבריו הוא התייחס לג’ארד קושנר, וכינה אותו “ילד”, בעקבות הראיון שהעניק חתנו של הנשיא ויועצו  לטלוויזיה המצרית.

לפי דיווח בישראל היום, אבו מאזן התייחס אליו כאל “הבעל של הבת”.

אבו מאזן תקף: “ההוא ששכחתי את שמו, קושנר, הילד הזה, אמר שהפלסטינים לא מפספסים הזדמנות לפספס הזדמנות וכל פעם חוזר על זה כמו תוכי. הוא אמר שוב ושוב בראיון ‘אל תפספסו הזדמנות’. ואנא עארף איפה ההזדמנות? תן לי הזדמנות אמיתית להשיג את זכויותיי, ואני מבקש 22% מפלשתין ההיסטורית ועם זה ‘אנחנו שבעי רצון’.

“הסכם אוסלו הוא ההסכם החשוב ביותר למרות שרבים מתעבים אותו, ואין מקום להשוות בינו לבין ‘עסקת המאה'”.

על האפשרות של חילופי שטחים בתוכנית המאה – אמר: “לא נסכים לספח את המשולש, ואנחנו לעולם לא נקבל סיפוח של שטחים ממדינת ישראל לפלשתין”.

הוא הוסיף: “הגבינה השוויצרית שניתנה לנו הכתה אותנו בהלם. היא איננה מקובלת ואיש לא יכול לקבל אותה. לא היה שום שינוי בליגה הערבית, והתוכנית האמריקנית נדחתה. אנחנו נלך למועצת הביטחון הבינלאומית, והערבים הסכימו לעמוד זה לצד זה נגד ‘עסקת המאה'”.

“אנחנו דוחים את ‘עסקת המאה’ ודורשים שיחות מפני שאנחנו לא חסרי ערכים, עד שהעולם יבין. אמרנו לישראלים, ‘אם אתם מעדיפים לשאת את המתנה שנתתם לנו באוסלו, בואו ושאו באחריותכם”.

הוא איים כי אם ישראל תחיל ריבונות, הרשות תמשוך את ידיה, וירושלים תישא באחריות על כל ענייני הפנים הפלשתיניים, בדומה למצב שקדם להסכמי אוסלו.

“אנחנו רצינים ואם אמריקה תמשיך במיזם שלה, אנחנו נחרים אותה. אין בינינו לבין ישראל שום דבר מלבד הסחורות שהיא משווקת לנו”, הדגיש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמה צפוי
    03/02/2020 13:50
    שמעון ביטון
  1. עכשיו הדרך פתוחה