הבית היהודי ו’עוצמה’ סיכמו על ריצה משותפת בבחירות

יו"ר הבית היהודי ויו"ר עוצמה נפגשו הבוקר וסיכמו לרוץ יחד בבחירות • עוצמה יקבלו המקום השלישי, השישי והתשיעי • איתמר בן גביר: החיבור יציל את הימין ויביא ל-61 מנדטים • הרב חיים דרוקמן: "אף אחד לא התייעץ איתי וזה לא על דעתי. צר לי על כך''
אריה ריבקינד
כ"ב כסלו התש"פ / 20.12.2019 11:44

שר החינוך ויו”ר הבית היהודי רפי פרץ נפגש הבוקר (שישי) עם יו”ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר.

השניים סיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות, במתכונת בחירות אפריל – מועד א.

הרב פרץ הסכים לתת למועמדי עוצמה יהודית את המקום השלישי, השישי והתשיעי.

בבית היהודי ובעוצמה יהודית קוראים לאיחוד הלאומי ולשר בצלאל סמוטריץ’ להצטרף עוד היום לרשימה.

בהודעה משותפת לבית היהודי ועוצמה יהודית נאמר: “הבחירות הקרובות יהיו גורליות לעתיד מדינת ישראל ולמחנה הימין בפרט, הציבור עייף ממאבקים וממחלוקות ורוצה אחדות בציונות הדתית ובמחנה הימין – לא אחידות אלא אחדות. הדרך להצלת ממשלת הימין עוברת בחיבור של כל המפלגות מימין לליכוד. אסור לנו להגיע למצב שאחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה וכתוצאה מכך יזרקו אלפי קולות ימין לפח.

“בבית היהודי ובעוצמה יהודית קוראים לאיחוד הלאומי ולשר בצלאל סמוטריץ’ להצטרף עוד היום לאיחוד השורות ואחדות הציונות הדתית, האיחוד הלאומי הוא חלק בלתי נפרד מאיחוד מפלגות הימין”.

“יש לנו מחוייבות למחנה הימין, אסור שקולות ימין ילכו לפח”, אמר הרב פרץ. ”הבחירות האלו גורליות לממשלת הימין ולציונות הדתית. הצורך באחדות היא צו השעה. אנו מאחדים את השורות ויוצאים יחד קדימה. קורא לשר בצלאל סמוטריץ׳ להצטרף וללכת יחד עוד היום כדי שהפעם תוצאות הבחירות יהיו ברורות”.

בן גביר מסר: ”אנו שמחים על החיבור שנוצר הבוקר ומביא בשורה למחנה הימין. החיבור בין עוצמה לבית היהודי יציל את את הימין ויביא ל-61 מנדטים להקמת ממשלת ימין”.

ח”כ יאיר לפיד מכחול לבן הגיב בחריפות על הסכם הריצה המשותפת בין מפלגות עוצמה יהודית והבית היהודי.

”הריצה של הבית היהודי עם החבורה הגזענית והאנטי-יהודית של ‘עוצמה יהודית’ היא חרפה על ראש הציונות הדתית. הם איבדו היום את הזכות לדבר על ערכים יהודיים”, אמר לפיד.

בתוך כך, הרב חיים דרוקמן אמר בצהריים כי החיבור בין עוצמה יהודית למפלגת הבית היהודי לא נעשה בהסכמתו.

לפי דיווח בערוץ 7, הרב דרוקמן סיפר שהרב רפי פרץ שוחח איתו לפני החתימה על ההסכם עם איתמר בן גביר, אך לא בירך על המהלך והביע תקווה שיהיה איחוד רחב בימין. “אף אחד לא התייעץ איתי וזה לא על דעתי. צר לי על כך”, אמר הרב דרוקמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות