ליברמן: נתניהו מכר את הציבור החילוני, גם גנץ הבטיח לש”ס המון

יו"ר 'ישראל ביתנו' נעלב מה'מחמאות' של דרעי ותקף את נתניהו וגנץ שהתכופפו בפני החרדים • "נתניהו מכר את הציבור החילוני לטובת הברית האסטרטגית שלו עם החרדים" • "גם ראשי כחול לבן התנהלו באופן דומה ושלא יספרו לכם סיפורים. ערוצי התקשורת עם החרדים עדיין פתוחים"
אריה ריבקינד
ג' כסלו התש"פ / 01.12.2019 15:40

אחרי שהודיע כי יהיה מוכן לחתום גם לבני גנץ וגם לנתניהו במרוץ אחר 61 חתימות, יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף היום (ראשון) את השניים, ואמר כי שניהם נכנעו לדרישות של המפלגות החרדיות או הציעו להן הצעות מרחיקות לכת עבור שותפות בממשלה.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו האשים ליברמן את בני גנץ כי הבטיח ליו”ר ש”ס אריה דרעי את תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה וארבעה תיקים אם ייכנס לממשלה בראשותו – וכי הם ממשיכים לקיים ערוצי תקשורת.

תחילה הגיב יו”ר מפלגת ישראל ביתנו על המתקפות עליו מצד ח”כ יעקב אשר והשר אריה דרעי, שכינה את הודעותיו האחרונות כי יחתום גם לנתניהו וגם לגנץ – “זיוף והולכת שולל”.

“הבוקר שוב זכיתי למנה גדושה של ‘מחמאות ופרגונים’ מהשר דרעי ומח”כ יעקב אשר”, פתח ליברמן, “אבל הבעיה האמיתית היא לא הם, אלא בנימין נתניהו, שמכר את הציבור החילוני ויוצאי חבר העמים לטובת הברית האסטרטגית שלו עם החרדים”.

לדבריו, “בכל הסוגיות החשובות לציבור זה, קרי תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, גיוס בחורי ישיבות, גיור על ידי רבני ערים, מתווה הכותל וכו’, נתניהו התייצב באופן חד וברור לצד החרדים. מסוגיות בהן נתניהו בעצמו תמך ואפילו העביר בממשלה, הוא נסוג לחלוטין בעקבות הלחץ של המפלגות החרדיות”.

ליברמן הציג דוגמאות: “מתווה הכותל שאושר בממשלה ובוטל בהמשך, הקמת ועדת ניסים בנושא הגיור וסירוב מוחלט מצדו לאשר את הדו”ח בממשלה, וכמובן הצבעתו בעד חוק הגיוס בקריאה ראשונה, לצד אמירה ברורה שלו שמדובר בחוק ממלכתי ומאוזן, וההתקפלות לפני קריאה שניה ושלישית”.

עם זאת הדגיש ליברמן, “גם ראשי כחול לבן, התנהלו באופן דומה. זכורה היטב פנייתו של בני גנץ לחרדים לאחר הבחירות לכנסת ה-21: ‘תביאו לי דף לבן שני שליש שלכם ושליש שלי ואני חותם למטה’, וההבטחה שניתנה לש”ס בחודש האחרון ל-4 תיקים בממשלה, שני סגני שרים, טיפול יסודי בענייני דת ומדינה ומ”מ ראש הממשלה. ושלא יספרו לכם סיפורים, כל ערוצי התקשורת בין כחול לבן לחרדים באמצעות ישראל בכר ואחרים, לא פסקו לרגע.

“לכן, כששואלים פעם אחרי פעם מה רוצה ליברמן? התשובה שלי תמיד היתה ברורה ושקופה: ממשלת אחדות המתבססת על שלוש המפלגות כחול לבן, הליכוד ו’ישראל ביתנו’. רק בממשלה כזאת אפשר להעביר מהלכים אמיתיים ולנטרל את השפעתן של המפלגות החרדיות”, חתם ליברמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות