דרעי א’: ההחתמות שהציע ליברמן – פייק • דרעי ב’: נחתום ונראה

דרעי: "סיפור ההחתמות שהציע ליברמן הוא פייק, זיוף, ניסיון נוסף שלו להתל במערכת הפוליטית" • דרעי אחרי כשעה: "הוריתי להחתים את ח״כי שס ולהעביר לי. נחליט מה לעשות רק לאחר שנקבל את החתימות של ישראל ביתנו" • ומה יקרה אם החתימות של נתניהו וגנץ יגיעו באותה שעה לנשיא?
אריה ריבקינד
ג' כסלו התש"פ / 01.12.2019 11:05

 10 ימים לפני שהכנסת מתפזרת: בליכוד ובכחול לבן החלו במירוץ להחתמת 61 חברי כנסת – מה שיאפשר לנתניהו או לבני גנץ לקבל מהנשיא מנדט מחודש להרכבת הממשלה, כשלרשותם יעמדו 14 ימים אחרונים למשימה.

אולם, בעוד שבסיעת הליכוד הח”כים כבר חתמו, יו”ר ש”ס אריה דרעי לא הזדרז הבוקר לצרף את חתימות חברי סיעתו למסע ההחתמה.

בהודעה שפרסם יו”ר ש”ס הוא ציין כי הניסיון שנעשה כעת בליכוד משחק לידיו של יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

בציוץ בטוויטר כתב דרעי: “סיפור ההחתמות שהציע ליברמן הוא פייק, זיוף, ניסיון נוסף שלו להתל במערכת הפוליטית.

“לחתום כעת אין טעם כי נותרו 11 ימים. לשחק במשחק של ליברמן זה מיותר לחלוטין. הוא לא יצטרף לגוש הימין, סביר יותר שהוא יתמוך בממשלת שמאל ערבים”.

עם זאת, פחות משעה אחר כך יו”ר ש”ס שינה את דעתו והורה להחתים את חברי הכנסת של מפלגתו על בקשה לנשיא המדינה להטיל מחדש את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו.

“סיפור ההחתמות של ליברמן הוא כאמור זיוף והולכת שולל”, צייץ דרעי. “ולמרות זאת, הוריתי כעת לח״כ יואב בן צור להחתים את הח״כים של שס ולהעביר לי. בהמשך, ולאחר התייעצות עם ראשי גוש הימין, נחליט מה לעשות וזאת רק לאחר שנקבל את החתימות של ישראל ביתנו”.

 

גם שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ’, לא נענה לפי שעה לבקשה לחתום על ההמלצה על נתניהו, ואמר בשיחות סגורות: “אין מה לחתום לפני שיהיה ברור שאפשר להרכיב ממשלה”.

ומה יקרה אם שני המועמדים – נתניהו וגנץ – יצליחו לגייס 61 חתימות כל אחד והחתימות יגיעו למשכן הנשיא במקביל?

לפי דיווח של אריק בנדר ב’מעריב’, הפתרון המסתמן לאירוע חסר התקדים הוא שאם ההפרש בהגשת הטפסים, במסגרת ‘הליך 21 הימים’ יהיה זעום, בהפרש של דקות בלבד, או ייעשה ממש במקביל, חברי הכנסת שחתמו לשני המועמדים יצטרכו להחליט על מי מבין השניים הם ממליצים. כלומר, הם לא יוכלו לחתום גם עבור נתניהו וגם עבור גנץ ויצטרכו לוותר על חתימה אחת.

מוקדם יותר הבוקר אמר שר החוץ ישראל כ”ץ בראיון לרשת ב’: “אין פערים גדולים, יש אפשרות להקים ממשלת אחדות ומשום מה כחול לבן לא מוכנה לנוע לקראת שום הסדרה שתאפשר שיתוף פעולה, הקמת ממשלת אחדות ומניעת בחירות”.

כ”ץ הוסיף: “הרגע חתמתי על טופס שבו אני תומך בבנימין נתניהו להקים ממשלה. אני מניח שבקרוב יהיו 55 חתימות. אם ליברמן יוסיף את החתימות של סיעתו אז יהיו 63 חותמים”.

בכחול לבן אישרו הבוקר שגם הם פועלים להשיג את 61 החתימות הדרושות.

יו”ר הסיעה, ח”כ אבי ניסנקורן, אמר כי הם עושים מאמצים בימים האחרונים להשגת החתימות עבור גנץ. במהלך היום יפנו במפלגה גם לליברמן וגם לחברי הרשימה המשותפת, ש-10 מהם המליצו על גנץ לנשיא לאחר הבחירות.

אלא שליברמן מבחינתו ידון רק מחר בישיבת הסיעה על הענקת החתימות. שכן, המטרה היא לתת עוד שבועיים למיצוי התהליך, ואם יחתום היום לא יעשה בזה דבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות