בלוק הימין התבקש לחתום עד הבוקר: ליברמן יחתום לנתניהו וגנץ

יו"ר ישראל ביתנו הודיע כי אם יתבקש, יהיה מוכן לחתום על המלצה לנשיא המדינה להרכבת הממשלה גם לבנימין נתניהו וגם ליו"ר כחול לבן - כדי לאפשר שבועיים נוספים מעבר ל-21 יום • אם נתניהו יציג 61 חתימות, הנשיא כנראה יבקש חוות דעת ממנדלבליט אם ניתן להטיל עליו את המנדט
אריה ריבקינד
ג' כסלו התש"פ / 30.11.2019 22:17

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, יסכים לחתום לראש הממשלה בנימין נתניהו וגם ליו”ר כחול לבן בני גנץ על המלצה לנשיא המדינה להרכבת הממשלה הבאה.

ליברמן יחתום לשניהם, אם יתבקש לכך, כדי לאפשר שבועיים נוספים מעבר ל-21 יום במגעים להקמת ממשלת אחדות.

בעקבות כך, כל מפלגות בלוק הימין התבקשו לחתום על בקשה לנשיא להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה – עד מחר בשעה 9:00 בבוקר.

היועץ המשפטי לכנסת, עו”ד איל ינון, קבע בחוות דעת שפרסם לאחרונה כי כל אחד מחברי הכנסת יכול לחתום עבור יותר ממועמד אחד. עם זאת קבע היועץ המשפטי, כי הראשון שיציג בפני הנשיא את 61 החתימות הוא זה שיקבל את המנדט ב-14 יום שניתנים לו על פי חוק.

החתימה אינה מחייבת את חבר הכנסת שחתם להצטרף לממשלה בראשות המועמד שעליו המליץ.

באר ‘וואלה’ צוין, כי אם נתניהו ירצה לנצל את השבועיים האלה לניסיונות להרכיב ממשלה ויציג בפני הנשיא 61 חתימות לצורך כך, הנשיא ככל הנראה יצטרך לבקש חוות דעת משפטית מהיועץ המשפטי אביחי מנדלבליט שבה יוכרע האם ניתן להטיל עליו את המנדט להרכבת הממשלה, לאחר ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום.

בתוך כך, יו”ר הכנסת יקיים מחר בלשכתו פגישה משותפת של צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד. צוותי המו”מ צפויים לדון בפגישה בהצעות הפשרה והמתווים השונים להקמת ממשלת אחדות. בליכוד דורשים שראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה ראשון ברוטציה לפחות לחצי שנה ורק אחר כך יו”ר כחול לבן בני גנץ ימונה לראשות הממשלה

בהמשך היום ייפגש בנפרד גם עם יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וראשי יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות