גנץ מתחזק, שקד לא נפגעת; זהות ועוצמה מבזבזים קולות

מסקר של וואלה ומכון 'מדגם' עולה: גוש הימין-חרדים עומד על 57 מנדטים • למרות המתיחויות וההדלפות - גנץ ולפיד מתחזקים במנדט • הפרסום ב'הארץ' לא הזיק: איילת שקד שומרת על 11 • ליברמן מאבד מנדט • זהות ועוצמה לא עוברות - ומעמידות בסכנה מאות אלפי קולות של מצביעי ימין
חרדים 10
כ' אב התשע"ט / 21.08.2019 15:43

 פחות מחודש לבחירות: מסקר של אתר ‘וואלה’ ומכון מדגם בראשות מנו גבע עולה כי תמונת המנדטים אינה משתנה דרמטית ולבנימין נתניהו עדיין אין 61 מנדטים בגוש הימין-חרדים.

עם זאת, ישראל ביתנו נחלשת במנדט אחד לעומת הסקר הקודם ומקבלת 9 מנדטים לעומת 10 לפני כשבועיים.

מהסקר עולה, כי  למרות פרשת חקירת ההדלפות והמתיחויות בצמרת, כחול לבן שומרת על כוחה עם 30 מנדטים, ואף מתחזקת במנדט לעומת סקר קודם, אך עדיין רחוקה במנדט אחד מהליכוד – שנשאר יציב בהובלה עם 31 מנדטים.

גם יו”ר ימינה, איילת שקד, לא נפגעה מהפרסום ב’הארץ’, ומפלגתה נותרה יציבה עם 11 מנדטים, בדיוק כמו בסקר קודם.

לפי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין-חרדים היה עומד על 57 מנדטים:

הליכוד – 31, ימינה – 11, יהדות התורה – 8 וש”ס – 7.

שתי המפלגות הנוספות בימין – זהות של משה פייגלין ועוצמה יהודית – לא עוברות את אחוז החסימה, אך עדיין זוכות לאחוז הצבעה שמעל 2%.

זהות עם 2.8% ועוצמה יהודית עם 2.0% מה שמעמיד בסכנה מאות אלפי קולות של מצביעי ימין.

גוש השמאל-ערבים עומד על 54 מנדטים: כחול לבן – 30, הרשימה המשותפת – 11, המחנה הדמוקרטי – 7, העבודה-גשר עם 6.

ישראל ביתנו, שחתמה על הסכם עודפים עם מפלגת השמאל כחול לבן, נחלשת במנדט אחד ל-9, אך ממשיכה להיות לשון מאזניים שמונעת הקמת ממשלת ימין.

מהסקר, שנערך בקרב 510 משיבים בפאנל אינטרנטי וטלפוני, עולה כי הפרסומים של השבוע האחרון בתקשורת על המתיחויות בכחול לבן וגם על מאמציה של שקד להשתלב בליכוד לא השפיעו מאוד על דעת הקהל.

ברקע הפרסומים שיו”ר כחול לבן, בני גנץ, שכר חברת חקירות כדי להילחם בהדלפות – הסקר בחן את מידת התמיכה בהמשך שיתוף הפעולה של חוסן לישראל, יש עתיד, ותלם אחרי הבחירות.

המשיבים נשאלו אם לאור הפרסומים הם תומכים בפיצול המפלגה אחרי הבחירות: 38% מהמשיבים בציבור הכללי אמרו שכחול לבן צריכה להישאר מפלגה אחת, 26% סבורים שהיא צריכה להתפצל, ו-36% השיבו שאינם יודעים.

בקרב מצביעי המפלגה ומי שמגדיר את עצמו כמרכז שמאל יש תמיכה גבוהה יותר בהמשך השותפות של המפלגה: 57% אמרו שהמפלגה צריכה להישאר מפלגה אחת אחרי הבחירות, ורק 12% אמרו שהיא צריכה להתפצל, ואילו 31% השיבו “לא יודע”.

מהסקר עולה עוד כי כלל הציבור חלוק בנוגע לפרסום נגד איילת שקד בעיתון הארץ: כ-38% מהמשיבים אמרו שהם מאמינים לפרסום, בעוד 40% אמרו שהם אינם מאמינים לו.

בתוך מחנה הבוחרים של שקד, לעומת זאת, היא זוכה לאמון גבוה יותר – 47% ממצביעי הימין אמרו כי הם אינם מאמינים לפרסום, ורק 34% אמרו שהם מאמינים.

בתמונת מראה, מצביעי השמאל לא קנו את הכחשותיה של שקד ומהסקר עולה כי 50% מהם מאמינים להצעה שהוצעה לכאורה בשם שקד לראש הממשלה, ורק 31% לא מאמינים.

מזמין הסקר: וואלה! NEWS
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים: 20 באוגוסט 2019 ב-13:00 עד 21 באוגוסט 2019 ב-10:00
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,630
מספר המשיבים בפועל: 510
טעות הדגימה המרבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות
אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כחול לבן זה ימין
    21/08/2019 16:32
    שפוי
  1. מצע סיפוח וליברליות

  2. הקולות של כולם הלכו לפח
    22/08/2019 06:04
    רק פייגלין
  3. פייגלין איש לוחם צדק

  4. סקרים שקרים
    23/08/2019 07:20
    תמר
  5. כותרות
    חברה גנץ מתחזק שקד לא נפגעת הפגיעה שלהם לא עכשיו אלא בזמן ספירת הקולות עכשיו דינמו להם חופשי
    המרווח הגדול הוא הליכוד שכל הקולות של ימינה הולכים בדרך לא דרך לליכוד

  6. לא מחליפה סוס בחמור
    23/08/2019 09:40
    טל
  7. תעשו הכל אנחנו אנשי הימין צריכים להתאחד. עם ביבי ולעשות הכל אבל הכל דחלילה לא יעלו גנץ וחבריו . למה לא מתאחדים. …אתם לא חוששים כמוני לעתידינו . אנחנו חיים בתוך חבית נפץ . וביבי עוד איך שהוא מנהל את העסק בצורה המיטבית .אם חלילה וחס יעלו השמאל נחזור לימים הקשים שעברו עלינו.תתעוררו. אנשים בבקשה .עדיף מפלגת ימין גדולה אחת ויציבה מאשר המחלוקת . שימו את האינטרסים האישיים בצד יש פה מדינה בסכנה ואין לזה מקום. ושהשם ישמור על ישראל .

  8. שהקדוש ברוך ישמור עלינו
    23/08/2019 09:43
    טל
  9. תעשו הכל אנחנו אנשי הימין צריכים להתאחד.לא מחליפים סוס מנצח בחסר ניסיונ שחלילה לא יעלו גנץ וחבריו . למה לא מתאחדים. …אתם לא חוששים כמוני לעתידינו . אנחנו חיים בתוך חבית נפץ . וביבי עוד איך שהוא מנהל את העסק בצורה המיטבית .אם חלילה וחס יעלו השמאל נחזור לימים הקשים שעברו עלינו.תתעוררו. אנשים בבקשה .עדיף מפלגת ימין גדולה אחת ויציבה מאשר המחלוקת . שימו את האינטרסים האישיים בצד יש פה מדינה בסכנה ואין לזה מקום. ושהשם ישמור על ישראל .

    • בוריסון   23/08/2019 13:43

      אתה ושכמוך מפחדים להחליף סוס מנצח, אבל אינכם שואלים את מי הוא מנצח? ולא תמהים איך הסוס ה”מנצח” הזה מסתובב ומגן בלהט על האתון שמתלווית אליו לכל מקום בעולם?
      בעיני לא מדובר בסוס מנצח, כי לפי התוצאות, בתוך המדינה, ובעולם, הוא ממש רחוק מנצחון. אפילו הכלכלה, שבה התהדר, מתדרדרת במהירות מטה. בלי להזכיר חינוך, רפואה, תחבורה, דאגה לקשישים ולניצולי שואה, שבכולם אנחנו בתחתית רשימת הoecd
      . בעולם (למעט אצל הסוס המנצח הנוסף – טראמפ) אנחנו בשיא הפופולאריות. צרפת, גרמניה, בריטניה, מברכים אותנו יום יום על מעשינו וקיומנו…