הקרוסלה של בני ברק: הלונה פארק מוקם עוד לפני המכרז

עיריית ב"ב פרסמה מכרז להקמת לונה פארק בשטחה - אליו ניתן לגשת עד מחר • אלא שכאשר הגיע אל השטח כתב 'תכנית חיסכון' הוא נדהם: בשטח כבר הוקמו רכבת הרים וקרסולה - והעבודה בעיצומה • ומה הגיב מנהל המתחם? "אנחנו פותחים פה, זה לא משנה, נזכה במכרז או לא נזכה"
כ"ז תמוז התשע"ט / 29.07.2019 22:55

זה היה אמור להיות מצחיק מאוד. אולי אפילו להופיע כבדיחה בספר המספר את קורות ימיה של העיר חלם. אלא שזה די עצוב.

‘תכנית חיסכון’ של קשת 12 היא שעלתה על הסיפור המגוחך הזה, בו הבדיחה היא על חשבון תושבי עיר התורה והחסידות.

תחילה, ברכות לעיריית בני ברק על ההחלטה להקים בשטחה לונה פארק. העירייה אפילו פרסמה מכרז – והזוכים המאושרים ממתינים בסבלנות לזכייתם. לפי ה’קול קורא’ שיצא לכל מי שמבקש להיות זה שיקים את המתקן, הלונה פארק אמור לקום על שטח של 11 דונמים. הצעות למכרז ניתן להגיש עד ליום ראשון ה-30/7/2019. עזבו אתכם כרגע עם העובדה שה-30 ליולי חל מחר, יום שלישי. בל ניתפס כעת לקטנות.

הקטע ההזוי הגיע כשכתב התכנית, איתמר מיינימר, נדהם לגלות כי עוד בטרם סגירת המכרז, פתיחת המעטפות – וההחלטה על הזוכה במכרז… יש חברה שכבר מקימה מתקנים בשטח. מגלשת ההרים כבר בנויה על תילה. גם הקרוסלה.

התקשר הכתב למנהל המכרזים בעיר התורה והחסידות – וזה מה שהלה אמר לו: “בצפון העיר, לכיוון איצטדיון רמת גן, מול הקניון, בצד השני איפה שהיה פעם הום סנטר”. כך הנחה אותו איש העירייה, בדיוק למקום בו כבר מוקם הלונה פארק…

אני רואה שאתם כבר מקימים פה לונה פארק, אמר הכתב, כולו תימהון.

“אין לי מושג”, אמר האיש מהעירייה. “אני פעם ראשונה שומע את זה”.

השטח שלך? שאל הכתב את מנהל המתחם.

לא, השכרנו את זה, הוא השיב.

הוא לא של עיריית בני ברק? – המשיך הכתב להקשות.

הנה התשובה היותר מתמוהה שקיבל: “אנחנו פותחים פה, זה לא משנה, נזכה במכרז או לא נזכה”.

כאילו, מה? אם חברה אחרת תזכה במכרז הם יפרקו הכול ויניחו לה להקים מחדש? לא יכבדו את תוצאות המכרז? לא ברור.

בעיריית בני ברק הגיבו לחדשות 12, כי המכרז אינו מתייחס למתחם עליו נבנה הלונה פארק (שלא כפי שטען טלפונית מנהל המכרז בעירייה – ש.ר.) וכי השטח הזה אינו בבעלות העירייה.

מוזר? עד מאוד. מפתיע? ובכן, לא ממש.

היה זה בסוף שנת 2017 – הקדנציה הקודמת, בראשות חנוך זייברט, כאשר אהרן רבינוביץ מ’הארץ’ ערך תחקיר על כל נושא המכרזים בעיריית בני ברק.

התגליות שלו היו מרתקות, ועלה מהם כי בכירים בעירייה זוכים במכרזים שתוצאותיהם ידועות מראש – “וזאת על פי הוראה מגבוה”, לדברי רבינוביץ – שאף קיבל לידיו תכתובות מהן עלה כי היו פעמים בהם שמות הזוכים במכרזים השונים פורסמו עוד בטרם פורסמו התוצאות בפועל.

כך, למשל, עיון בתכתובת של קבוצת וואטסאפ פנימית גילה לכתב כי הברכות לזוכים (מזל טוב לר’ שיזכה בקרוב במכרז סגן מנהל אגף לשירותי דת, מזל טוב לד’ שתזכה בקרוב להיות מנהלת מחלקה באגף משאבי אנוש, מזל טוב לש’ מלשכת ראש העיר שתזכה לסגנית מנהלת באגף משאבי אנוש ועוד ועוד).

אז מזל טוב לחברת הלונה פארק, שתזכה בקרוב במכרז להקמת לונה פארק. אל תדאגו, מן הסתם לא תיאלצו לפרק את כל מה שטרחתם לבנות.

רק מה לעשות ואיתרע מזלכם והפעם כתב חרוץ של ‘תכנית חיסכון’ הופתע לגלות את מה שבבני ברק, כפי הנראה, לא מופתעים לשמוע.

מה שבטוח הוא שלראש העיר החדש, הרב אברהם רובינשטיין, שמן הסתם לא ממש שמח לשמוע מה שמתרחש מתחת לאפו, תהיה מהיום עבודה לא פשוטה, אם הוא חפץ שעירו תתנהל כחוק וכפי שמחייב הסדר הטוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תדחפו את האף שלכם למקום אחר
    31/07/2019 06:52
    יסמין
  1. מה אכפת לכם מה עושים תדחפו את האף הארוך שלכם למקומות שצריכים לעניין אותכם ולא בשטויות כאלו