בנט ושקד הציגו אולטימטום: שקד בראש ו’ריצ’רץ’ – או ריצה נפרדת

באיחוד הימין טוענים: בנט ושקד דורשים שאנשי הימין החדש ישולבו ב'ריצ'רץ' ברשימה המאוחדת • שקד ובנט מכחישים שהציבו אולטימטום • הרב אלי בן דהן: "מי שמביא יותר מנדטים צריך לעמוד בראש הרשימה המאוחדת" • ח"כ מוטי יוגב: הפילוג שהיה לא הגדיל את הכוח. על זה צריך לחזור?
חרדים 10
י"ח תמוז התשע"ט / 21.07.2019 12:10

בעקבות הפגישה אמש של יו”ר הימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד – באיחוד מפלגות הימין טוענים כי השניים העבירו מעין אולטימטום.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בנט ושקד אמרו כי ירוצו לבד במסגרת הימין החדש – אם לא תקבל שקד את המקום הראשון ברשימה המאוחדת, ואם לא ישובצו בה אנשי הימין החדש במתכונת ‘ריצ’רץ”.

בנט ושקד מכחישים כי הציבו אולטימטום, אך מודים שיש פערים גדולים מאוד בין הצדדים.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן התייחס הבוקר (ראשון) בריאיון לקלמן-ליברמן למו”מ: “אני כבר אמרתי – צריך לעשות סקר, ומי שמביא יותר מנדטים צריך לעמוד בראש הרשימה המאוחדת. האיחוד הזה איננו של הציונות הדתית בלבד”.

ח”כ מוטי יוגב קרא הבוקר בראיון לרשת ב’ לכל הצדדים לרוץ ברשימה מאוחדת: “אני קורא לכולנו שנחזור ונשב יחדיו, מתוך ענווה, כנות ואיזונים בין המפלגות, ונחבר יחד את הרשימה שתביא את מרב התמיכה הציבורית בבחירות הבאות עלינו לטובה. זאת אחריותנו, זאת חובתנו. יש הרבה אתגרים. ובדרך הזאת נוכל להגביה את השפעתנו”.

יוגב תהה: “הפילוג הזה לא הגדיל את הכוח, להיפך מזה. התוצאות של בחירות האחרונות הם איבוד של כרבע מיליון קולות בימין והקטנת כוחנו והשפעתנו בפוליטיקה הישראלית. על זה צריך לחזור?”.

יוגב הבהיר: “הקריאה לאחדות המחנה לא נעשית מתוך מצוקה. בסופו של דבר, הרב רפי פרץ כעת הוא שר החינוך, בצלאל סמוטריץ הוא שר התחבורה, ואנחנו בכנסת. ומי שטעה בפיצול נמצא כעת בחוץ ולא צריך לחזור על כך”.

בוויכוח על המקום הראשון גיבה יוגב את יו”ר הבית היהודי הרב רפי פרץ: “אני חושב שבראש הרשימה הציונית-דתית צריך לעמוד אדם ציוני דתי. בחרנו ברב רפי פרץ לראשות הבית היהודי והסיעה המשותפת עם האיחוד הלאומי. איילת שקד מוערכת מאוד בעיניי, ואת המיקומים צריך לסגור בחדרי חדרים, לא בתקשורת”.

הוא הוסיף: “בבית היהודי-האיחוד הלאומי בניגוד למקומות אחרים, לא מדיחים את מי שבחרו בו, גם אם פה ושם יש קשיים – אנחנו יודעים להתגבר עליהם. כך למדנו וכך התחנכנו, ואני מקווה שנגיע לשיתוף פעולה עם איילת שקד והימין החדש”.

על המחלוקות שהתגלו בעבר מול נפתלי בנט – אמר יוגב: “אני כבר הבנתי, כאב וכעס אינם תוכנית עבודה ומוטלת עלינו לאחד את כל הכוחות, כולל נפתלי בנט. כולנו צריכים לבוא מתוך ענווה לאותו חיבור שיביא בסופו של דבר לתוצאה היותר טובה”.

בנט ושקד נועדו אמש בתל אביב. גורם המעורב בפרטי הפגישה אמש צוטט ב’כאן חדשות’, כי בנט דחק בשקד ללכת בכיוון של ימין ליברלי הכולל את מצביעי ימין חדש, פייגלין, כחלון ומאוכזבי נתניהו.

בנט משוכנע כי ציבור זה עשוי להביא להם שישה עד שבעה מושבים בכנסת הבאה. שקד, מצידה, דרשה מבנט להתאחד עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי והביעה חשש שגם הפעם, בהתמודדות של מפלגת הימין חדש, הם לא יעברו את אחוז החסימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות