תעלומת הרצח שטלטל את המדינה מאז 1974 קיבלה היום תפנית חדשה

תושב כפר בגליל, בשנות ה-70 לחייו התייצב במשטרה וטען: אני זה שרצח את החיילת רחל הלר ע"ה לפני 45 שנה • ואני גם אחראי לרצח אחר שבוצע 4 שנים לפני כן • החשוד שהודה במעשה נעצר ונשלח להסתכלות
חיים טוויל
ח' אייר התשע"ט / 13.05.2019 14:50

תושב אזור הצפון התייצב אתמול (ראשון) בתחנת משטרת כרמיאל וטען כי הוא זה שרצח את החיילת רחל הלר ע”ה לפני כ-45 שנה – בשנת 1974.

האיש הצהיר כי הוא אחראי גם לרצח אחר שבוצע 4 שנים לפני כן – בשנת 1970.

במשטרת כרמיאל עצרו את החשוד, והוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית.

במקביל הוטל צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

עו”ד סעיד חדאד מהסנגוריה הציבורית המייצג את החשוד אמר לחדשות 12: “מדובר בבן אדם שקיבל על עצמו את ההחלטה המוזרה הזאת. אני חושב שבהמשך כולם יבינו שאין שום קשר לשני המקרים שהוא הזכיר ואנחנו נוכיח את זה בבית המשפט”.

מהמשטרה נמסר בצהרים: “לפני זמן קצר בבית משפט שלום נצרת הוארך מעצר גבר – בשנות ה-70, מכפר בגליל, אשר מסר פרטים משתי חקירות מקרה מוות שהתנהלו בשנת 1970 ובשנת 1974. מעצרו של החשוד הוארך ובנוסף ישלח להסתכלות. בנוסף ניתן צו איסור פרסום על פרטים מתיקי החקירה”.

מדובר בפרשיית רצח שהסעירה את מדינת ישראל במשך זמן רב, עקב סימני התעללות קשים שהתגלו על גופתה של רחל הלר, שנמצאה בחולות סמוך לקיבוץ שדות ים  באוקטובר 1974.

שני צוותי חקירה כשלו במציאת הרוצח, והצוות השלישי עצר את עמוס ברנס וקבע כי הוא זה אשר רצח את הלר.

נגד ברנס הוגש כתב אישום והוא הורשע בשנת 1976 על ידי בית המשפט המחוזי, הרשעה שאושרה גם בבית המשפט העליון.

אולם, זמן קצר לאחר ההרשעה החלו לעלות סימני שאלה כבדים בנוגע להודאתו של ברנס בביצוע הרצח ובנוגע לשחזור שביצע – ובעקבות כך שוחרר ברנס בשנת 1983, אחרי שישב בכלא 8 וחצי שנים, לאחר שעונשו נקצב.

בקשותיו של ברנס לאורך השנים למשפט חוזר נדחו, ורק לאחר שנים ארוכות של מאבק, נקבע לו משפט חוזר בשנת 2002 והוא זוכה ‘זיכוי אילם’. בית המשפט קבע שהוא יפוצה בכ-5 מיליון שקלים בגין מאסר שווא, אולם תביעתו לפיצוי התקבלה רק לאחר פטירתו, ב-2011.

עד היום לא נעצרו חשודים ברצח החיילת, והוא נותר ללא פענוח.

האם כעת יהיה סוף לתעלומה? נמתין ונראה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות