“מדברת ומתקשרת” • לאחר השתלת הריאה: נחמה ריבלין שבה להכרה

רעיית הנשיא שעברה אתמול השתלת ריאה, נותקה ממכונת ההשתלה - וכעת בהכרה מלאה • מנהל מערך הריאות בבלינסון: "נקווה שהכל יתקדם כמתוכנן ובהמשך היא תוכל לעלות מדרגות וללכת ללא צורך בחמצן"
חרדים 10
ה' אדר ב' התשע"ט / 12.03.2019 11:23

נחמה ריבלין, אשת נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, נותקה הבוקר (שלישי) ממכונת ההנשמה לאחר השתלת הריאה שעברה אמש בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

בהודעה שמסר הנשיא בעמוד הפייסבוק שלו כתב: “נחמה ערה, מדברת ומתקשרת עם הצוות הרפואי ועם בני משפחתה. רופאיה בבית החולים בילינסון מציינים כי אלה עדיין ימים המוגדרים קריטיים, לאחר ניתוח ההשתלה ועם זאת הם מרוצים מאוד מההתקדמות. כמו כן ציינו כי חשוב לזכור שלאחר ההשתלה צפויה עוד דרך ארוכה אל ההחלמה”.

פרופ’ מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות בבלינסון, סיפר ל’ישראל היום”: “הייתי אצלה הבוקר היא כבר ערה מדברת ומשתפרת. כמו גם החולה השנייה, שעברה השתלת ריאה. היא היתה מאד נרגשת ומאד שמחה. היא קיבלה ריאה מעולה מבחור צעיר. בגיל הזה משתילים ריאה אחת ולא שתיים”.

הוא הוסיף: “נקווה שהכל יתקדם כמתוכנן ובהמשך היא תוכל לעלות מדרגות וללכת ללא צורך בחמצן. האשפוז אחרי השתלת ריאה נמשך כשבועיים. זה תהליך הדרגתי. ההתאוששות שלה משביעה רצון ואף יותר מזה, אך תמיד יכול להיות איזה סיבוך של חום או דחיה. מקווים שהכל ימשיך להיות כמו עד עכשיו”.

השתלת ריאות היא השתלה מצילת חיים, המאפשרת לחולים במחלת ריאות סופנית לחזור לשגרת חיים מלאה ללא תלות באספקת חמצן חיצונית.

הניתוח המורכב ארך מספר שעות והוא בוצע על ידי פרופסור דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב-חזה בבילינסון ולווה על ידי רופאה האישי של נחמה, פרופסור מרדכי קרמר, מנהל מערך ריאות בבית החולים בלינסון.

נחמה ריבלין נזקקה לניתוח בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות. ההשתלה בוצעה לאחר תקופה ארוכה בה המתינה לה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות