חנין זועבי הודיעה: לא אתמודד יותר • ח”כים: “שלום ולא להתראות”

חברת הכנסת מהרשימה המשותפת: "ברגע זה של חיי, אחרי 10 שנים גדושות, אני מרגישה שהגיע הזמן לשנות את המקום - אולם לא את הדרך" • השר אופיר אקוניס: "פרישתה היא ניצחון גדול של חיילי צה״ל" • ח"כ אורן חזן: "כפי שהבטחתי גם מחבלת המרמרה מצטרפת לטרוריסט זחאלקקה"
אריה ריבקינד
כ"ח טבת התשע"ט / 05.01.2019 20:21

ח”כ חנין זועבי מהרשימה המשותפת הודיעה היום (שבת) כי לא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת.

“ברגע זה של חיי, אחרי 10 שנים גדושות, אני מרגישה שהגיע הזמן לשנות את המקום, אולם לא את הדרך, לחזק את המודל של בל”ד, למען דור פלסטיני חזק יותר, מאבק עיקש יותר – ואמונה שצדק ייעשה”, מסרה.

בהודעה שמסרה לתקשורת ציינה: “באהדה ובשנאה לא שלטתי (ועוד פחות בקנאה ובמלחמה אישית סמויה מן העין), (אך) בדבר אחד שלטתי: שלא אשאיר אף אחד אדיש למה שאני מייצגת. רצח האופי, ההסתה המתמשכת, הניסיון – חלקו גלוי חלקו נסתר – הבלתי נלאה ובלתי נפסק להעלים אותי, להשתיק את קולי, לעוות את דעותיי ואף את דמותי, לפסול אותי, ולהרחיק אותי מהזירה הפוליטית, היו עבורי ציון ‘טוב מאוד’ שניתן לי מטעם כל אלה נגדם ונגד דעותיהם אני נלחמת”.

עוד ציינה חברת הכנסת: “אני גאה בכל מה שעשיתי, והייתי חוזרת על אותם דברים שוב. ייצגתי את החזון של בל”ד, את הקול האותנטי של הקורבן, את האמת ואת הצדק של מאבקו של העם שלי, על פי היושר המוסרי ואינטלקטואלי שלי… הכנסת אינה מקום נוח, בלשון המעטה. עבורי היא אף הייתה עוינת; כלפיי כפלסטינית, ולא פחות כאישה”.

ח”כ אורן חזן בתגובה לפרישתה של זועבי מהכנסת: “שבוע טוב במיוחד! קדנציה שלמה של מאבקים בלתי מתפשרים שבהם מיררתי למחבלים את החיים ממשיכה להניב פירות.

כפי שהבטחתי גם מחבלת המרמרה מצטרפת לטרוריסט זחאלקקה. גם בכנסת ה-21 אמשיך לדאוג שכל מחבל ידע מי הריבון, ואמשיך לומר את קול האמת בפרצוף”.

השר אופיר אקוניס בירך על הודעת הפרישה של זועבי: “זועבי הייתה צריכה להיות מסולקת מהכנסת כבר לפני 6 שנים, בעקבות יוזמתי בוועדת הבחירות המרכזית. בג״צ, באחת מהחלטותיו האומללות בכל הזמנים, החזיר אותה ובעקבותיו הייתה צריכה כל המדינה לסבול אותה עוד 6 שנים מלאות בכנסת. בכל מקרה, פרישתה היא ניצחון גדול של חיילי צה״ל, בראש ובראשונה הכוחות שהיו על המרמרה”.

ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו הגיב על הודעתה של חנין זועבי: “בשורה טובה לקראת השבוע הקרוב. אף על פי שהתיקון שהעברנו לחוק יסוד הכנסת (תיקון סעיף 7א) היה מונע ממנה בכל מקרה להתמודד הפעם, טוב לדעת כבר כעת שלא נראה אותה מבזה את מדינת ישראל”.

ח”כ יואל חסון מהתנועה, הגיב: “הייתה מהקולות היותר קיצוניים שהיו בכנסת, גם בעיני הציבור הערבי. זועבי פעלה בכל כוחה לחיסול הדו קיום בישראל ונתנה לגיטמציה מסוכנת לטרור. טוב שהלכה וכדאי שתיזהר כעת במעשיה כאשר החסינות לא תגן עליה יותר. שלום ולא להתראות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות