חוסל המחבל מהפיגוע בברקן I אביה של קים הי”ד: בוקר קצת יותר טוב

המחבל אשרף נעאלווה, שרצח את זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד לפני חודשיים, חוסל במהלך ניסיון לעצור אותו • אביו של זיו הי"ד: "החיסול עשה לנו קצת טוב על הנשמה" • אביה של קים יחזקאל-לבנגרונד הי"ד: "הממשלה צריכה להתעורר ולעשות מעשה, להוציא להם חשק לבצע פיגועים"
חיים טוויל
ה' טבת התשע"ט / 13.12.2018 08:55

לאחר מצוד שנמשך חודשיים, חיסלו הלילה (חמישי) כוחות הביטחון בשכם את המחבל אשרף נעאלווה, שביצע את פיגוע הירי באיזור התעשיה ברקן שבו נרצחו זיו חג’בי וקים לבנגרונד-יחזקאל הי”ד.

המחבל היה חמוש בעת שהגיעו הכוחות למקום בו הסתתר.

בזמן ניסיון המעצר התפתחו חילופי אש, מהם נהרג.

כוחות שב”כ, ימ”מ וצה”ל הגיעו אל מקום המחבוא של המחבל בתום מרדף ארוך ורב מאמצים.

בין היתר נעצרו ונחקרו על ידי כוחות הביטחון כמה חשודים שסייעו או שהיו מודעים לפעילותו של נעאלווה. חלק מהעצורים הועמדו לדין.

מחקירתם עלה כי נעאלווה התכוון לבצע פיגוע נוסף, אשר למעשה נמנע עם איתורו הלילה.

רפי לבנגרונד, אביה של קים יחזקאל-לבנגרונד הי”ד, הגיב הבוקר להודעה על חיסול המחבל, בשיחה עם ‘החדשות’ – אמר: “יש לי הרבה מילים להגיד, הבוקר הזה הוא טיפה יותר טוב מבוקר אחר, אבל הוא עדיין רע כי שמעתי שהיה פיגוע ופצעו שני שוטרי מג:ב בירושלים”.

“את החשק שלהם לעשות פיגועים צריך להוציא ולגרום לזה שזה ייפסק”, הוסיף. “בגלל שלא תפסו את המחבל שרצח את הבת שלי, זה גרם להם למוטיבציה לעשות עוד פיגועים ולהיות שהידים ומקובלים בחברה שלהם. הממשלה צריכה להתעורר ולעשות מעשים”.

לבנגרונד הוסיף ומתח ביקורת על התנהלות המדינה – ובעיקר על ההחלטה להרוס רק חלק מבית המחבל: “אלוף הפיקוד או הפרקליטות ביקש להוריד רק את המרתף ואת הקומה הראשונה. חצי עבודה אני לא מקבל. אם רק את זה הם רוצים להרוס, אז שלא יהרסו בכלל. זה לא כלום, זה סתם. הדעה שלי לא השתנתה. או הכול או אל תעשה כלום כי אין לזה שום אפקט ולא ענישה ולא כלום. זו לא הרתעה, זה סתם, אין לזה שום ערך”.

יחזקאל, אביו של זיו חג’בי הי”ד, שנרצח בפיגוע בברקן, הביע הבוקר סיפוק מכך שהמחבל אשרף נעאלווה שרצח את בנו חוסל הלילה במהלך המבצע ללכידתו.

“החשש הגדול שלנו היה שיתפסו אותו חי ואז היינו צריכים להתמודד עם החיוכים שלו בבית המשפט. החיסול שלו עשה לנו קצת טוב על הנשמה”, אמר חג’בי בראיון בגלי צה”ל.

חג’בי תקף את היושבים במשכן הכנסת והוסיף: “הם רק טוחנים מים ולא עושים מספיק כדי למנוע את הרצח הבא. מה שמעניין אותם זה הקואליציה”.

האם איריס ציינה אף היא בראיון בכאן ב’: “יש אנחת רווחה שהדבר הזה נסגר. החשש שלי היה שאצטרך לעמוד מולו בבית משפט. אני שמחה מאוד שזה לא קורה ולא יקרה. הוא מצא את מקומו איפה שהוא צריך להיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות