שני לוחמי מג”ב, הדס מלכא וסולומון גברייה הי”ד, יקבלו צל”ש המפכ”ל

לוחמי מג"ב, הדס מלכא וסולומון גברייה הי"ד, יקבלו את הצל"ש על מאבקם באירועים בהם הצילו אזרחים במחיר חייהם • בכיר במג"ב: השאירו מורשת קרב מפוארת • אביה של הדס הי"ד: ההחלטה להעניק צל"ש לבתנו חשובה ברמה ציבורית וחברתית יותר מברמה המשפחתית
חיים טוויל
ט"ז אלול התשע"ח / 27.08.2018 09:55

רס”ר הדס מלכא וסמ”ר סולומון גברייה הי”ד, שני לוחמי מג”ב שנהרגו במהלך שני אירועי טרור, תוך שהם נאבקים במחבלים שתקפו אותם והצילו אזרחים – יקבלו את צל”ש המפכ”ל על פעולתם. כך דווח בידיעות אחרונות.

הצל”ש יוענק לבני משפחותיהם של השניים בטקס שיתקיים באוקטובר.

סמ”ר גברייה הי”ד נהרג במהלך פיגוע ירי בכניסה ליישוב הר אדר בחודש ספטמבר בשנה שעברה. בפיגוע נהרגו מירי המחבל לבד מגברייה גם שני מאבטחים.

רס”ר הדס מלכא הי”ד נהרגה במהלך פיגוע בשער שכם ביוני בשנה שעברה.

בכיר במג”ב הסביר: “מעבר לחיי האדם שניצלו הודות לפעילותם, הם השאירו אחריהם מורשת קרב מפוארת שעליה מתחנכים אלפי לוחמים המשרתים במג”ב. לוחם ולוחמת שהיו מודל לחיקוי בחייהם ומודל להערצה במותם. הענקת הצל”שים ממחישה שוב ושוב שאלו הם לוחמי מג”ב הנמנים עם לוחמי משטרת ישראל שעומדים היום בחזית המאבק בטרור המבקש לפגוע באזרחי ישראל”.

מיהרט גברייה, אביו של סולומון הי”ד, אמר בתגובה להחלטה: “אנחנו מברכים על ההחלטה להעניק לסולומון צל”ש. אנחנו מודים על האות והכבוד שניתן לבן שלנו, שבפעילותו מנע ככל הנראה פיגוע קשה יותר, אם המחבל היה מצליח לחדור ליישוב הר אדר חמוש בנשק”.

דוד מלכא, אביה של הדס הי”ד, אמר: “ההחלטה להעניק צל”ש לבתנו חשובה ברמה ציבורית וחברתית יותר מאשר ברמה המשפחתית. זה ביטוי להוקרה ומסר לחברה בכלל. הדס היא סמל לערכים של מנהיגות, נתינה, חברות, דבקות במטרה ואהבת ירושלים. במילותיה של הדס ‘מלב אל לב לי אליכם, הכל בר־הגשמה, אל תוותרו אנשים'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עדיף שילמדו לע''נ יועיל יותר מצל''ש
    27/08/2018 10:06
    רויטל
  1. מה יעזור גם אלף צל”ש, הכי חשוב ללמוד לעילוי נשמתם.