חמאס: “פשע חדש נגד האנושות” • הג’יהאד מאיים: “זו הכרזת מלחמה”

ראש הממשלה ושר הביטחון החליטו לסגור את מעבר הסחורות ב'כרם שלום' לרצועת עזה, מלבד ציוד הומניטארי - והבטיחו: "יהיו צעדים נוספים" • בחמאס מאיימים: "ישראל תישא באחריות לתוצאות" • הג'יהאד האסלאמי: "זה מדגיש את הכישלון של 'הכיבוש' להתמודד עם תהלוכות השיבה"
חיים טוויל
כ"ו תמוז התשע"ח / 09.07.2018 19:37

בחמאס ובג’יהאד האסלאמי החריפו הערב (שני) את הטון, כשהצהירו – בתגובה לסגירת מעבר כרם שלום על ידי ישראל, כי המהלך הוא “פשע חדש נגד האנושות” ו”הכרזת מלחמה”.

בחמאס הגיבו: “הצעדים שמהדקים את המצור על עזה הם פשע חדש נגד האנושות. ישראל תישא באחריות לתוצאות המדיניות הזו”. לדברי דובר חמאס, “השתיקה מצד העולם ומדינות האזור על המצור המוטל על רצועת עזה זה 12 שנים מעודדת את ישראל להמשיך בצעדיה הנפשעים”.

הג’יהאד האסלאמי הצהיר: “זו הכרזת מלחמה. הידוק המצור יחזק את העימות התמידי מול ישראל. זה מדגיש את הכישלון של הכיבוש להתמודד עם תהלוכות השיבה”.

התגובות מגיעות לאחר הכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד על סגירת מעבר כרם שלום: “אמרתי לכם כבר מזמן שאני לא מתכוון לפרסם מראש את כל הצעדים שאנחנו עושים או מתכננים, אבל בעצה אחת עם שר הביטחון אנחנו נכביד את ידינו על שלטון החמאס ברצועת עזה באופן מיידי ונסגור היום את מעבר כרם שלום, ויהיו צעדים נוספים”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס אף הוא למצב בדרום בישיבת ישראל ביתנו: “אתמול צוינו ארבע שנים לצוק איתן. אני רוצה להבהיר קודם כל לראשי חמאס ברצועה שאף אחד לא נרתע, לא מהסלמה ולא מעימות רחב, אבל אנו לא מחפשים לא עימותים ולא הרפתקאות צבאיות. עם זאת, בדרך שבה חמאס מתנהל הוא מדרדר את המצב ועלול לשם את כל המחיר, מחיר הרבה יותר כבד מאשר בצוק איתן”.

לדבריו, “המציאות הזאת ששורפים לנו יום יום חורש טבעי, ועד כה נשרפו כ-28 אלף דונם, שזה פחות או יותר שטח של עירית נתניה או רחובות – אנו לא מתכוונים לספוג את זה ולהמשיך בצורה כזאת. לכן אני מציע להם קודם כל להתעשת ולהפסיק עם כל הפרובוקציות על הגדר ועם השריפות.  ביומיים הקרובים נתחיל להכביד על כל המעברים. הם יתחילו להרגיש שזה לא יעבוד בצורה חד צדדית מהסוג הזה”.

בנוסף לסגירת המעבר, הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה למשך עונת הדיג בשלושת החודשים האחרונים משישה מיילים ימיים לתשעה מיילים ימיים, המסתיימת היום – לא תוארך, ומרחב הדיג יוחזר היום לטווח שישה מיילים.

בהודעה שפרסם דובר צה”ל נאמר, כי מדובר בצעדים ראשונים שעלולים להחריף, אם בעזה לא יבינו את המסר.

“מדינת ישראל רוצה ופועלת לשיפור המציאות ההומניטארית ברצועה בדרכים רבות. עם זאת ולאור המצב בו ארגון הטרור חמאס מנצל את תושבי הרצועה ומשגר עפיפונים ובלוני תבערה ונפץ לעבר יישובי עוטף עזה ולא מאפשר את המשך השגרה בעוטף – ננקטו צעדים אלו. באם תימשך התופעה ימשכו צעדים אלו ואף יוחרפו”.

בהודעת דובר צה”ל נאמר עוד: “ארגון הטרור חמאס הוא האחראי לנעשה ברצועת עזה ולהשלכות ממנו. חמאס הוא שגורר את תושבי הרצועה לתהום, צה”ל ימשיך ויפעל ככל שיידרש על מנת לשמר את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות