השב”כ פשט על בית בבני ברק: עצר 3 נערים בחשד לפגיעה ברכוש ערבי

הנערים נעצרו בביתו של אחד מהם הבוקר בעיר בני ברק • בבית בוצע חיפוש בידי אנשי שב"כ ובלשי משטרה • בני המשפחה: אנשי הביטחון שהשתתפו בחיפוש היו לבושים אזרחית וסרבו להזדהות או להציג תעודות שוטרים
חיים טוויל
ט"ו סיון התשע"ח / 29.05.2018 16:48

מספר קטינים נעצרו הבוקר (שלישי) בידי בלשים מימ”ר ש”י ושרות הביטחון הכללי, בחשד לפגיעה ברכוש ערבי. על שניים מהקטינים נאסר בצו חריג לפגוש בעו”ד.

הקטינים נעצרו בביתו של אחד מהם הבוקר בעיר בני ברק. בבית בוצע חיפוש בידי אנשי שב”כ ומשטרה אשר הציגו צו חיפוש שהוצא בבימ”ש השלום בראשל”צ לפני כחודש.

בסיום החיפוש נעצר הקטין אשר מתגורר בבית, ושני קטינים נוספים אשר שהו במקום.

בני המשפחה מספרים כי חלק מאנשי הביטחון אשר השתתפו בחיפוש היו לבושים אזרחית וסרבו להזדהות או להציג תעודות שוטרים. אחד מהקטינים שוחרר לאחר שנלקחה ממנו עדות בלבד וללא שהוא נחקר באזהרה.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את הקטינים הגיש ערר דחוף לבימ”ש המחוזי, כנגד צו מניעת המפגש החריג.

קטין נוסף, כבן 15, נעצר הבוקר בביתו בשומרון.

הקטין נעצר עם צו מעצר אשר הוצא לפני כחודש ימים. לאחר חקירתו בשעות הבוקר הודיעה המשטרה לעו”ד קידר כי הקטין יובא רק מחר לדיון בבימ”ש – וזאת למרות שיחלפו 24 שעות ממעצרו, הזמן המרבי שעל פי החוק מותר למשטרה להחזיק בעצור ללא החלטת שופט.

עו”ד קידר הגיש כנגד ההחלטה ערר דחוף לבימ”ש השלום בראשל”צ. בין השאר ציין קידר בערר כי הקטין נחקר במשטרה רק לפני מספר ימים, לאחר הוצאת צו המעצר, ושם שוחרר מיד בסיום החקירה.

שופט בימ”ש השלום בראשל”צ אייל כהן הורה למשטרה להביא את תגובתה לערר עד היום בשעה 17:00.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את הקטינים: “לצערנו, אנו שומעים שוב על הליך של מניעת מפגש, מדובר בצעד דרסטי אשר אמור להיות שמור למקרי קיצון, במקרה פה מדובר בקטין, מבלי להקל ראש מדובר בעבירות רכוש בלבד. אנו במדרון חלקלק, החלטות אלו מסכנות את הדמוקרטיה, מסכנות את מערכת המשפט ומנסות לעלות את הרף ולא במקרים הנכונים, אני מקווה שהערר שהגשנו בנושא לבימ”ש התקבל, ובימ”ש יביע את מורת רוחו מהתנהלות שרות הביטחון הכללי”.

מדוברות המשטרה נמסר: “בפעילות של שוטרי יחידה מרכזית של המשטרה, עוכבו ונעצרו לחקירה 4 חשודים תושבי בני ברק ותושבי יו”ש, בחשד שגרמו נזק לרכוש השייך לפלסטינים במספר מקרים שאירעו לאחרונה ברחבי יו”ש.

שני חשודים שוחררו בתום חקירתם ו-2 נעצרו לחקירה. החקירה נמשכת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות