המדינה לבג”ץ: לדחות את העתירה לאפשר הכנסת חמץ לביה”ח בפסח

המדינה הודיעה לבג''ץ כי היא תומכת בעמדה של הרבנות הראשית - ומבקשת לדחות את העתירה שהגיש ''הפורום החילוני'', הדורש לבטל את האיסור על הכנסת מוצרי מזון בשערי בתי החולים
אריה ריבקינד
ט' ניסן התשע"ח / 25.03.2018 17:43

המדינה הודיעה היום (ראשון) לבג”ץ, באמצעות עו”ד נטע אורן ממחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה, כי היא תומכת בעמדת הרבנות הראשית ומבקשת לדחות את העתירה שהגיש ‘הפורום החילוני’, הדורש לבטל את האיסור על הכנסת מוצרי מזון בשערי בתי החולים בישראל במהלך חג הפסח – איסור שנועד למנוע הימצאות חמץ בבתי החולים שיש להם תעודת כשרות.

בתשובת המדינה נכתב: “נמצא כי אין כל עילה לביטול הנוהל המתנה מתן תעודות כשרות לבתי החולים, במניעת הכנסת מזון לשטחי בתי החולים בימות פסח. לשם מימוש הנוהל, נוהגים בתי החולים להציב בכניסות לשטחיהם שלטים המורים לציבור הנכנסים בשערי בתי החולים, להנחות את המבקרים בדבר איסור הכנסת מזון לבית החולים בחג הפסח.

“ככל שיימצא, אגב החיפוש הביטחוני, כי בכליהם של המבקרים נמצא מזון אשר אינו פירות או ירקות טריים ושלמים או מזון ארוז הנושא תווית כשרות לפסח מגורם מוסמך, יופנו המבקרים למקומות נאותים בכניסה שבהם יוכלו להפקיד את המזון ולקבלו בצאתם מבית החולים”.

בתשובת המדינה נאמר עוד: ”מדובר בנוהל סביר וראוי אשר נועד להבטיח את הצורך לשמור על בתי החולים נגישים עבור אנשים אשר שנוהגים אשר נוהגים מנהגי כשרות בפסח”.

כפי שדווח בחרדים 10, בעקבות עתירה שהגיש ‘הפורום החילוני’, יחד עם יושבות ראש השדולה החילונית, ח”כ תמר זנדברג וקסניה סבטלובה, וחברי הכנסת מוסי רז ומיכל רוזין – נגד האיסור להכניס חמץ לבתי חולים בחג הפסח, קבע בית המשפט כי המדינה מחוייבת להחזיר תשובה לבג”צ שבוע לפני החג, במטרה להכריע בהקדם.

העתירה הוגשה לבג”צ בעקבות אירועים שדווחו במספרי בתי חולים ברחבי הארץ במהלך חג הפסח שעבר, בהם פשפשו מאבטחים בחפציהם של מבקרים וחולים והוחרם מזון המכיל חמץ – כאשר המטרה של העותרים האנטי דתיים היא למנוע את ההתנהלות הזו גם השנה.

את העתירה הגישו ‘הפורום החילוני’ יחד עם מקימת השדולה החילונית בכנסת, במטרה לגרום להכנסת חמץ לבתי חולים, בהם שוהים גם יהודים השומרים על הלכות החג, ולמרות שיש בהם תעודות כשרות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות