‘נוגד את הרגש החרדי הבסיסי’: קול החינוך נגד היגיינה וצחצוח שיניים

גיליון 'קול החינוך', המזוהה עם פלגים קיצוניים ברחוב החרדי, טוען כי חינוך להיגיינה, צחצוח שיניים וניקיון הוא דבר 'שנוגד את הרגש החרדי הבסיסי' • בסדרת כתבות נוספת הוא יוצא כנגד הפסיכולוגיה ונגד חוזר מנכ"ל שקרא לתת בימי הולדת פרסים או ארוחה - במקום ממתקים
אליעזר היון
ו' ניסן התשע"ז / 02.04.2017 19:27

האם בחינוך לניקיון והיגיינה יש משום ניסיון לפגוע ברגש החרדי? קשה להאמין, אולם לדעת עורכי עלון ‘קול החינוך’ – המופץ בריכוזים החרדיים, התשובה בהחלט חיובית.

בגיליון מועלית השאלה, התמימה כביכול: “ואיך נוכל לשתוק בראותינו כבלע את הקודש, מה רע בכך שילדים ילמדו קצת על צחצוח שיניים, סדר וניקיון, תזונה נכונה פעילות גופנית וכדומה”?

ומחבר המאמר משיב: “אמנם כן, כל אחד מאיתנו מרגיש בלבו כי מדובר בדבר שנוגד את הרגש החרדי הבסיסי, חסר טעם וריח, הרחוק מרחק שנות אור מהניחוח היהודי השורשי עליו גדלנו”.

במאמר נוסף, תחת הכותרת ‘עקירת היהדות’, מדווח הכותב על חוזר של מנכ”ל הגנים, ובו נכתב כי אין לחלק ממתקים במסיבת סיום חומש או ביום הולדת. במקום זה, מתבקשות האימהות לשלוח פרסים או ארוחה משותפת הכוללת לדוגמה לחם גבינה וירקות, לכל הילדים.

מחבר המאמר מציין בלעג כי הדבר ‘מזכיר משהו בית ילדים בקיבוץ’, ובהמשך מונה מספר סיבות על הסכנה בדבר: בין הטעמים, הוא טוען כי מטרת משרד החינוך לשלוט על הגנים החרדיים, ‘וזו תחילת דרכו, שבתחילה נותן הוראות שנראות כחיוביות, ואחרי שפתחת לו את הדלת על ידי זה יבא לשליטה מלאה על החינוך החרדי’.

יצויין כי גליון ‘קול החינוך’, המחולק מזה מספר שנים בריכוזים החרדיים, מזוהה עם פלגים קיצוניים ביהדות החרדית, ובשנים אחרונות קידש מלחמה בתופעות של תכנים שאינם מתאימים לחינוך החרדי ,לדבריו.

בסדרת כתבות נוספת, תחת הכותרת ‘פסיכולוגיה תרופה או טריפה’? – תוקף הגיליון את הפסיכולוגיה המודרנית וטוען בשם ‘אחד מגדולי הדור’, כי ‘במידה ואנו מבקשים חינוך המתאים ליהודי, אין לנו ללמוד את דרכי החינוך מן הפסיכולוגיה הנכרית, כי אם להיצמד למה שהתורה הקדושה מלמדת אותנו’.

בהמשך, זה רק מחריף: “הפסיכולוגיה המודרנית הזו היא מקבץ עלוב של שטחיות ודעות עקומות.. של בעלי נפש מסובכת בתאוות ובמשעולי החיים.. היא מוגבלת עד בלתי יעילה אף במצבי חולי ממש”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הם צודקים שלא ללכת לפסיכולוג!
    02/04/2017 20:03
    שמוליק
  1. פסיכולוג לא יעזור להם!
    הם צריכים פסיכיאטר!

  2. פסיכולוגיה--כוחות הנפש
    03/04/2017 10:46
    משה
  3. כותב המאמר משתייך כנראה לקבוצה שאוסרת להשתמש בשכל הישר–כי זה כנראה עשוי לגלות את “ערוותם ובערותם ” הם חושבים שלכלוך וחמץ זה אותו הדבר. הם מדברים על “רוח ישראל ויהדות” במקום לדבר הלכה אז אולי שילמדו סדר טהרות וחעל הכל הם צבועים–כשהם חולים הם יהפכו העולם ללכת לרופאים המפורסמים ביותר אבל לעסוק במניעת מחלות זה אסור.
    מי שמברך 3 פעמים ביום “חונן הדעת” ואינו משתמש בשכל–זו ברכה לבטלה.

  4. מסכים להתנגדות השיטה ולא לצחצוח
    03/04/2017 15:53
    אבי
  5. אני לא רואה מהכתבה התנגדות לצחצוח שינים אלא לדרך שזה בא מחוזר מנכ”ל החרדים ימשיכו לצחצח שינים לפי החינוך בבית כמו כל חילוני לפי מה שחונך
    ואכן זה מתחיל מצחצוח שינים או מאי חלוקת ממתקים שאני בעד אבל זה כבר יגיע לנושאי ליב”ה חשובים
    ראינו שזה הגיע לרבנות הראשית
    וכבר היתה פסיקה של בג”צ נגד דיון על הגט של העגונה שאסר לדיינים לדון בכך
    ואני רואה זאת כדרך ומגמה של מתנגדי היהדות
    שמחרבים כל חלקה טובה גם בצבא בנושא גיוס בנות ליחידות קרביות מעורבות וחבל להכנס למלכודות האלו