“בואו מהר לעמונה”: התושבים משוכנעים שהפינוי יהיה במוצ”ש

תושבי מאחז עמונה הפיצו הודעה ולפיה פינוי 42 המשפחות מתוכנן במוצאי השבת הקרובה וקראו לתומכים להגיע ליישוב בהקדם, טרם כניסת השבת מחשש לחסימת הכבישים באזור • הסמפכ"ל: "אנחנו נהיה בעמונה כי אנחנו צריכים להיות שם, ונעשה את העבודה ברגישות ובנחישות"
חיים טוויל
ח' כסלו התשע"ז / 08.12.2016 19:34

עמונה – הפינוי כבר באופק: תושבי עמונה הפיצו הערב (חמישי) הודעה לפיה הפינוי מתוכנן במוצאי השבת הקרובה, ועל כן נקראים התומכים להגיע ליישוב כמה שיותר מהר, עוד קודם השבת, מחשש לחסימת הכבישים באזור.

יצויין כי לידיעה זו אין כל אישוש, אך כמה עשרות בני נוער כבר עושים את דרכם למאחז.

הכוונה היא להגיע למאחז ולא לעזוב אותו, מחשש שצה”ל והמשטרה יחסמו את הכבישים באזור. “זוכרים את כפר מימון?”, כתבו הפעילים בהודעות, “הפעם הולכים עד הסוף!”

המצטרפים למחאה התבקשו להביא עמם שק שינה, אוהל, ביגוד חם מאוד, הרבה אוכל, נייר טואלט ומצלמה.

מוקדם יותר התייחס סגן מפכ”ל משטרה ניצב זוהר דביר להיערכות המשטרה לפינוי ואמר: “אנחנו נהיה בעמונה כי אנחנו צריכים להיות שם ונעשה את העבודה ברגישות ובנחישות”.

כשנשאל אם הוא לא חושש מגלישה לאלימות – אמר: “אם נצטרך להיות נחושים – נהיה יותר נחושים”.

עמונה

ח”כ יהודה גליק מהליכוד קרא היום שלא להיענות לקריאה להגיע למאחז. “שום דבר טוב לא ייצא מזה, אין סיכוי למנוע את הפינוי, אל תובילו אותנו למאבק מיותר”, אמר.

אלא שהפעילים דחו את דבריו, ובמאחז נמצאים כבר כ-300 פעילי ופעילות ימין הנערכים לקראת הפינוי הצפוי.

לפי החלטת בג”ץ, 42 המשפחות ממאחז צפויים להתפנות עד 25 בדצמבר, בעוד במערכת הפוליטית והמשפטית מנסים לדחות את המועד.

בשבוע האחרון עברה הצעת חוק ההסדרה בכנסת בקריאה ראשונה, ממנה הוצא בהסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט סעיף עמונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    23
    08/12/2016 20:33
    1234
  1. הם לא יפנו במוצאי שבת אבל אותם שופטי בית משפט שחסו על דבר שבחיים לא חסים בכזה מצב בישביל כבודם ימותו ולא ישארו באף עולם ובחיים לא יהיו שופטים על חשבון יהודים שלא עשו שום דבר ובאמת תמימים בנקדות