אפקט טראמפ: “נבנה בשטח חדש ברמת שלמה שלא נידון עד היום”

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים צפויה להעלות תכנית חדשה בשכונת רמת שלמה בעיר, הכוללת בנייה של 1,440 יחידות דיור חדשות, המצטרפות לתכניות בניה בגילה ובגבעת המטוס • ח"כ נחמן שי: "מישהו בירושלים יצא מדעתו וכבר לא ברור מי"
קובי פינדרוס
י"ט חשון התשע"ז / 20.11.2016 15:41

אפקט טראמפ מתחיל להשפיע בישראל? הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים צפויה להעלות לסדר היום בישיבתה הקרובה תכנית חדשה בשכונת רמת שלמה בעיר, הכוללת בנייה של 1,440 יחידות דיור חדשות, על שטח של כ-70 דונמים. כך פורסם לראשונה בחדשות 2.

הבוקר (ראשון) דיווחו גורמים בעירייה כי מדובר באחת התכניות הגדולות שאושרו בוועדה בשנים האחרונות – שמגיעה על רקע תוצאות הבחירות בארה”ב.

לפני מספר ימים, עם ההכרזה על ניצחונו הסוחף של המועמד הרפובליקני, הצהיר יושב ראש הוועדה בירושלים מאיר תורג’מן שבכוונתו להוציא מן הפריזר את תכניות הבנייה, אך התכנית החדשה הינה הרחבה של האזור הדרום-מערבי של שכונת רמת שלמה. בכיר בעיריית ירושלים מסביר כי מדובר ב”שטח חדש שלא נידון עד היום בדיונים, בגלל ההתנגדות של ממשל אובמה”.

גורמים בוועדה אישרו לחדשות 2: “בירושלים מתנהגים כאילו טראמפ כבר נשיא, אבל הבעיה היא שאף אחד לא יודע מה המדיניות שלו, יש הבנה אצל כולם שמה שלא נעשה בחודשיים הקרובים לא בטוח שנצליח לעשות בהמשך. גם אם יגיע גינוי אמריקני ממחלקת המדינה או מהבית הלבן הוא לא שווה הרבה כרגע. אנחנו חייבים לאותת לטראמפ: ‘בירושלים בונים'”.

מלבד הבנייה ברמת שלמה, אמר יו”ר הוועדה בירושלים תורגמן, כי על הפרק עומדים כעת -2,600 יחידות דיור בגבעת המטוס, 3,000 יחידות בגילה.

בתגובה לפרסומים אמר חבר הכנסת נחמן שי מהמחנה הציוני: “פרשת הבנייה ברגע זה היא בגדר טירוף מערכות, מישהו בירושלים יצא מדעתו וכבר לא ברור מי. עכשיו לאשר בניה בירושלים משחק לידי הפלסטינים. זו הזמנה ללחץ בינלאומי, ממש כמו לתקוע אצבע בעיניו של הממשל האמריקאי היוצא והנכנס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות