המקורבים של טראמפ בהלם: “ליברמן עוקף אותו משמאל”

ההצהרה של שר הביטחון ש"לא לבנות עוד מחוץ לגושי ההתיישבות" - הפתיעה את אנשיו של נשיא ארה"ב הנבחר: עצם הדיבורים הפומביים שלו, בלי לתאם את עמדתו עם טראמפ - אינם במקום • פעילים בולטים במחנה טראמפ: "כנראה שבישראל לא הפנימו את גודל ההזדמנות שנפתחה. הממשל החדש יסכים לבחון גם סיפוח הגושים - לא רק בנייה"
נתן פרל
י"ז חשון התשע"ז / 18.11.2016 11:01

מקורבים של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ זועמים על ההצהרה של שר הביטחון אביגדור ליברמן, לפיה על ישראל להציע לממשל החדש להגביל את הבנייה ביהודה ושומרון לגושי ההתיישבות בלבד.  כך מדווח העיתונאי אריאל כהנא במקור ראשון.

בתדרוך לתא הכתבים המדיניים אמר שר הביטחון: “אם נקבל אשרור מהממשל החדש לנוסחת בוש-שרון, צריך לקחת את זה בשתי ידיים, ולא לבנות עוד מחוץ לגושים, אחד לאחד לפי אותה חליפת מכתבים”.

דבריו של ליברמן עוררו סערה פוליטית בימין, אבל הפתיעו גם את אנשיו של נשיא ארה”ב הבא.

לפי מקור ראשון, בשיחות סגורות אמרו מקורבי הנשיא כי עצם הדיבורים הפומביים של ליברמן על התוכניות העתידיות של ממשלת ישראל, וזאת בלי לתאם את עמדתו עם טראמפ או עם אנשיו – אינם במקום.

המקורבים הביעו פליאה גם על כך ש”ליברמן מאגף את טראמפ משמאל”, כלשון אחד מהם, ותהו אם שר הביטחון חושב שממשל אמריקני – ידידותי ככל שיהיה – יוכל לנקוט עמדות נציות יותר מאלה שמציגה ממשלת ישראל.

לפי הדיווח, פעילים בולטים במחנה טראמפ ציינו שכנראה בישראל עדיין לא הפנימו את גודל ההזדמנות שנפתחה עם בחירתו.

לדבריהם, אם הדבר חשוב לישראל והיא תבקש זאת – הממשל החדש יסכים לבחון רעיונות של סיפוח הגושים לישראל, ולא רק בנייה בהם.

אתמול תקפה מפלגת הבית היהודי את שר הביטחון: “ליברמן הוא פטפטן בלתי נלאה. שיתמקד בחיסול הנייה במקום להתנדב להקים פלסטין על כביש 6”.

גם סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הגיבה: “הדברים של ליברמן הם פיגוע מדיני. זאת חבלה גם בממשל תקין ישראלי, גם באינטרסים ארוכי הטווח של ישראל, גם ביחסים הנבנים עם הממשל הנבחר. דברים שבמדינה מתוקנת לא נעשים. הוא חי בעבר, אני חושבת שאנחנו צריכים לראות את פני העתיד ופני העתיד זה לא להפיל את ישראל בהצהרות פומביות”.

מאוחר יותר הוסיפה: “ציבור הבוחרים הימני ידע לשפוט לאורך זמן מי משחק בקולות הימין ושובר שמאלה כשנוח לו בשביל כותרת ומי באמת פועל כדי לממש את ערכי הימין הישראלי. כסגנית שר החוץ אני מודעת לגודל הרגישות של תקופת המעבר בין ממשלים וחשוב בעת הזאת לא לייצר ספינים מזיקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן?
    18/11/2016 11:50
    פאני
  1. ליברמן אולי תתגלח שנראה פעם את פרצופך האמיתי?