המשבר מחריף: נתניהו הורה על החזרת שגריר ישראל באונסק”ו להתייעצות

ראש הממשלה הורה לשגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, לשוב לישראל ל"התייעצויות" - בעקבות עוד החלטה שערורייתית שהתקבלה בארגון • ההחלטה הפעם מגנה את ישראל על פגיעה במקומות הקדושים לאסלאם • נתניהו על ההחלטה: "זהו המשכן של תיאטרון האבסורד" • שאמה הכהן השליך ההחלטה ל"פח הזבל של ההיסטוריה" באקט מחאה
דוד ליבוביץ
כ"ד תשרי התשע"ז / 26.10.2016 18:44

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (רביעי) להחזיר את שגריר ישראל באונסק”ו, כרמל שאמה הכהן, להתייעצויות – במחאה הצבעת ועדת המורשת של אונסק”ו המנתקת את הזיקה של העם היהודי להר הבית.

בנאום שנשא במרכז הבינתחומי בהרצליה הכריז ראש הממשלה רשמית כי החליט להחזיר להתייעצויות את שגריר ישראל באונסק”ו. “תיאטרון האבסורד נמשך, ואני החלטתי להזמין לארץ להתייעצויות את השגריר שלנו באונסק”ו. אנחנו נחליט מה לעשות, מה יהיו צעדי ההמשך מול הארגון הזה”.

מדובר במהלך חריף, שלא ננקט בעבר כלפי הארגון או גופים אחרים של האו”ם, גם כשהתקבלו החלטות חריפות ביותר נגד ישראל.

היום בצהריים אישרה ועדת המורשת העולמית של ארגון קשרי החינוך והתרבות של האו”ם בהצבעה חשאית בפריז, הצעת החלטה המגנה את ישראל על פגיעה במקומות הקדושים בירושלים.

בהצעה תמכו עשר מדינות, שתיים התנגדו, שמונה נמנעו ונציג אחד נעדר.

הצעה זו מצטרפת להחלטה אנטי ישראלית נוספת שהתקבלה בשבוע שעבר,  לפיה אין קשר בין העם היהודי להר הבית ולכותל המערבי.

גורמים מדיניים מסבירים, כי ההחלטה הנוכחית נחשבת למרוככת יותר, משום שלא מופיע בה הכינוי “הכותל המערבי” בסוגריים, וישראל לא מוזכרת בה ככוח כובש.

בלשכת ראש הממשלה לא הופתעו לאחר שמדינות לא ידידותיות לישראל כמו כווית, לבנון, קובה, אינדונזיה ועוד השתתפו בהצבעה.

נתניהו הגיב מיד לאחר קבלת ההחלטה: “זהו המשכן של תיאטרון האבסורד, ישראל היא היחידה ששומרת על מקומות קדושים ומאפשרת חופש פולחן לכל הדתות”.

בתגובה להחלטה היום אמר שאמה-הכהן: “הפלסטינים ומדינות ערב נותרו בסופו של יום בלי הקונצזוס שהיו בטוחים שהוא מונח בכיסם עד תחילת הדיון ונותרו עם תמיכה בהצבעה של מדינות איסלמיות בלבד, קובה וויאטנם.

“תודה מיוחדת לשתי מדינות אמיצות, קרואטיה וטנזניה, ששכבו על הגדר עבור ישראל ודרשו בגלוי הצבעה נגד כל העולם הערבי וכמובן לבת בריתנו ארה”ב שהיה לה חלק משמעותי בבלימת בליץ נסיון הקונצנזוס הערבי. מעבר לכך ההחלטה הזו היא עוד אבסורד מקומם שמקומו בפח הזבל של ההיסטוריה לצד אלפי החלטות קודמות ושאר נסיונות לפגוע בעם היהודי ומורשתו”.

לאחר קבלת ההחלטה היום  שאמה הכהן השליך באקט של מחאה את ההחלטה לפח – ואמר: “השלכתי את ההחלטה לפח הזבל של ההיסטוריה”.

לאחר ההצעה הראשונה הודיע השר בנט על השעיית כל המגעים עם אונסק”ו, שתחת סמכות משרדו. ראש הממשלה כאמור מצטרף להחרפת הצעדים כנגד הארגון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות