גפני לנתניהו: “אני מבקש ממך, אל תאפשר שינוי בעליה להר הבית”

גפני נגד ההמלצה של המשטרה לאפשר לח"כים לבקר בהר הבית • כתב לראש הממשלה: "מבקש ממך לקבל החלטה להמשיך את מניעת העליה להר הבית" • "הינך יודע למנוע מתחים מיותרים, לא להתגרות באומות העולם בנושא שאין בו צורך"
שרי רוט
כ"ד תשרי התשע"ז / 26.10.2016 16:45

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, שיגר היום (רביעי) מכתב אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא מפציר בו שלא לאפשר שינוי במצב העליה להר הבית.

מכתבו של גפני נשלח לאחר שאתמול פורסם כי אחרי שנה שבמהלכה נאסר על חברי הכנסת לעלות להר הבית – ממליצה המשטרה לאפשר לח”כים לבקר בהר.

“הר הבית הוא המקום המקודש ביותר לעם היהודי, פותח גפני את מכתבו. “שם התקיימו עבודות בית המקדש, שם הוקרבו הקרבנות, שם היה מקום קודש הקדשים אליו נכנס הכהן הגדול ביום הכיפורים בסילודין.

“מפני חטאינו חרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנו מתפללים כת העת ‘ותחזנה עינינו בשובך לציון ברחמים’. אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותינו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם”.

לדברי גפני, העליה להר הבית מהווה חילול הקודש: “לאחרונה התפרסם כי המשטרה (בתנאים מסוימים) ממליצה לאפשר לחברי הכנסת לעלות להר הבית וההחלטה היא בידך. הנני פונה ומבקש ממך לקבל החלטה להמשיך את מניעת העליה להר הבית, הן בנושא המדיני של התייחסות מדינות העולם לאפשר זאת, הן בנושא הביטחוני וההסתה הקיימת עקב כך בעולם המוסלמי ולא רק בו, והעיקר כי אין סיבה לכך, היא לא מגלה ריבונות. להיפך, היא מהווה חילול הקודש במקום הקשור ביותר לעם היהודי והקדוש ביותר עבורו”.

את מכתבו חתם יו”ר דגל התורה: “אדוני ראש הממשלה, הינך יודע למנוע מתחים מיותרים, לא להתגרות באומות העולם בנושא שאין בו צורך, ואני מבקש ממך בשם שותפים רבים שלך אנא אל תאפשר את שינוי המצב בנושא העליה להר הבית מקום מקדשינו”.

אתמול פורסם כי מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, העביר מסמך לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ולמפכ”ל המשטרה רוני אלשיך, בו מוצגים 14 תנאים ומגבלות – ביניהם: התחייבות לתיאום ביקור מראש, הגבלת שעות הביקור, מאבטחים לא יתלוו לביקור, והביקור יתקיים ללא סיקור תקשורתי, כמו גם  התחייבות שלא לשאת נאומים בשטח הר הבית.

על פי הדיווח, מפכ”ל המשטרה תומך בהמלצה, אולם ההחלטה הסופית תתקבל על ידי השר לביטחון פנים ועל ידי ראש הממשלה.

האיסור על חברי הכנסת הוטל לפני כשנה, ביוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה לצנן את האווירה סביב הר הבית. במסגרת ההנחיה, שהתקבלה באופן רשמי על ידי המשטרה, הוחלט שחברי הכנסת כולם, יהודים וערבים, לא יורשו לפקוד את ההר.

משטרת ישראל מסרה בתגובה: “תפקידה של משטרת ישראל הוא להגיע לנורמליזציה מלאה על הר הבית, הכוללת עליה חופשית של כל גורם הרוצה לבקר על ההר, בוודאי חבר כנסת אשר חופש התנועה שלו אמור להיות גדול יותר מאשר כל אזרח.

“מאידך, משטרת ישראל אמורה לייצר איזונים לחופש זה, כנגזרת של הערכת מצב בכל רגע נתון, בשל הרגישות הרבה של ההר והפוטנציאל של התפתחות אלימות וטרור כנגזרת של האמור. בכל רגע נתון, מעבירה משטרת ישראל את עמדתה לדרג המדיני. אין בכוונתנו להתייחס פרטנית להערכת המצב בהתייחסות תקשורתית”.

בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי ראש הממשלה נתניהו יכנס בקרוב את הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים, ישמע את עמדתם ולאחר מכן יקבל החלטה, וכי עד אז, אין שינוי במדיניות בנושא.

 

גפני

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דודו
    26/10/2016 18:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם כל העולם לא מכיר בקשר שלנו לישראל ולירושליים ישראל צריכה לצאת בהצהרה ולבטל את כל המקומות הקדושים לכל הדתות . ולבטל את כל ההסכמים לגבי הר הבית .כלה מדינות קובעים לנו חוקים כי אנחנו לא קובעים את החוקים במדינה

  2. מצד אחד הוא רודף של עם ישראל שדורות שואף לבניית בית המקדש וכו' מצד שני יש פה שיפור בעמדותיו כי פעם הוא אמר שיתכן (רק יתכן) שהר הבית הוא הכי מקודש
    26/10/2016 19:13
    יהודי
  3. .
    26/10/2016 20:41
    קונילמל
  4. 10 קבין של טיפשות ירדו לעולם. 9 מהן לקחו גפני וחבר מרעיו.