ביבי: שינוי באו”ם? ‘לוקח זמן, קצת עזרה משמים, בסייעתא דשמיא’

ראש הממשלה התייחס הערב להחלטות של אונסק"ו ותקף: " אנחנו אלה שלא שומרים על המקומות הקדושים? מי שומר אם לא אנחנו? כולנו מכירים מה קורה פה במזרח התיכון עם האסלאם הקיצוני שמפוצץ מסגדים, מפוצץ כנסיות, מפוצץ אתרים היסטוריים, שוחט יזידים, שוחט מוסלמים"
יוני גרין
כ"ה תשרי התשע"ז / 26.10.2016 22:53

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי), בחנוכת בית הספר אדלסון ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה להחלטה שהתקבלה היום בוועדת המורשת של אונסק”ו, שגינתה את ישראל על פגיעה במקומות הקדושים לאיסלאם.

“ההחלטה הזאת גרמה לאכזבה בקרב הפלסטינים ובקרב כמה מדינות ערביות. היא הייתה אמורה להתקבל פה אחד, בקונצנזוס, כיוון שמנכ”לית אונסק”ו אמרה שאם זה לא יעבור פה אחד, אז ההחלטה לא תיושם.

“אני רוצה להודות למנהיגים של טנזניה ושל קרואטיה שדרשו הצבעה. אני דיברתי איתם, אני מאוד מעריך את הנכונות שלהם להתייצב שם. כיוון שזה הגיע להצבעה, אז זה לא ייושם, משום שזה לא התקבל פה אחד.

“11 מתוך 21 המדינות ששייכות כרגע לוועדת המורשת, כפי שהם קוראים לזה, לא תמכו בהצבעה. זו תוצאה, מבחינת ישראל, משמעותית, משום שלפני שנה בהרכב הרבה יותר נוח לנו, קיבלנו תוצאה פחות טובה. יצאו מדינות כמו גרמניה, כמו יפן, כמו הודו, כמו קולומביה, ונכנסו כל מיני מדינות אחרות שמוכרות לכם: לבנון, עוד מדינות ערביות, אנגולה וזימבבואה, וכהנה וכהנה, ובהרכב פחות טוב אנחנו יצאנו עם תוצאה יותר טובה.

“זה מקדם את מה שאני אומר לכם, ואמרתי באו”ם שקורה – שהיחסים הבילאטרליים של ישראל משתקפים בסופו של דבר גם בפורומים הבינלאומיים, אף על פי שזה ייקח זמן. זה לוקח זמן, וקצת עזרה משמים, בסייעתא דשמיא.

“אמרתי שזה ייקח לנו 10 שנים, לדעתי פחות מ-10 שנים, כדי לשבור את הרוב האוטומטי במוסדות האו”ם, במיוחד של גוש מדינות אפריקה, 54 מדינות. הרוב המכריע יעבור מהתנגדות לישראל לתמיכה בישראל. התהליך הזה מתקיים והוא בא לידי ביטוי גם בהצבעה הזאת היום”.

בהתייחס להחלטה אמר נתניהו: “הדבר האבסורדי הזה,  שאנחנו, שימו לב, ישראל במזרח התיכון, אנחנו אלה שמפרים את הזכויות של בני הדתות השונות. אנחנו אלה שלא שומרים על המקומות הקדושים. אפשר לחשוב על משהו יותר אבסורדי מזה? אנחנו לא שומרים? אנחנו היחידים ששומרים בדבקות, בקנאות, בקפדנות.

“מי שומר אם לא אנחנו? כולנו מכירים מה קורה פה במזרח התיכון עם האסלאם הקיצוני שמפוצץ מסגדים, מפוצץ כנסיות, מפוצץ אתרים היסטוריים, שוחט יזידים, שוחט מוסלמים שלא מסכימים איתם, שוחט נוצרים, שוחט מכל הבא ליד. אז מי שראוי לגינוי זה ודאי לא ישראל. ישראל ראויה לכל דברי השבח בעניין הזה, כמגדלור של קידמה, טולרנטיות, וזכויות”.

בשלב זה נתניהו עבר להתקפה על אונסק”ו: “מי שראוי לגינוי זה אונסק”ו, אבל לא רק על עיוות ההווה, גם על עיוות העבר. ההחלטה השערורייתית הזאת, הסקנדל הזה שהם קיבלו לפני כשבועיים, שלעם היהודי אין קשר להר הבית, בכלל לירושלים, זה דבר מקרי. זה לא רק נסתר על ידי התנ”ך ועל ידי התיעוד היסטורי וכולי.

“אתם ידעתם שטיטוס הוא תועמלן ציוני? (רה”מ התייחס לצילום משער טיטוס) הם סוחבים שם, לפני 2,000 שנה, אחרי שהם השמידו את בית המקדש – זה לא היה מסגד, כן? האסלאם עוד לא נוסד, זה לקח עוד כמה מאות שנים טובות – הם נושאים שם את מנורת שבעת הקנים, וזה ידוע לכם. זה ידוע גם למדינות אונסק”ו”.

נתניהו אמר כי החליט להזמין לארץ להתייעצויות את השגריר באונסק”ו, “ואנחנו נחליט מה לעשות, מה יהיו צעדי ההמשך שלנו מול הארגון הזה. אבל מה שצריך להבין – בסופו של דבר, וזה ייקח זמן, האבסורד הזה שפוגע לא רק באמת ההיסטורית ובאמת של ההווה, אלא גם פוגע לדעתי באו”ם עצמו, האבסורד הזה יגיע לקיצו ככל שהעוצמה של ישראל תגדל ותתרחב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות