גואטה גילה: “בסופו של דבר ייאלצו נציגי החרדים להתפשר על השבת”

זהו הח"כ החרדי הראשון המכיר פומבית בכך שלא ניתן יהיה לאכוף את שמירת השבת במגזר הציבורי כולו • "אף אחד לא יודע להסביר היום מה זה סטטוס קוו. מלבד שורה בהסכמים הקואליציוניים אין שום ממש מאחורי האמירה הזו"
אריה ריבקינד
י' אלול התשע"ו / 13.09.2016 19:00

התבטאות פשרנית ראשונה של ח”כ חרדי בעניין משבר חילולי השבת: ח”כ יגאל גואטה מש”ס אמר היום (שלישי) בפאנל של ‘הקואליציה לשבת שוויון’, כי למרות הרצון לראות שמירת שבת כהלכתה בכל המדינה, הדבר אינו אפשרי.

“אדם חרדי כמוני היה רוצה לראות את כל העסקים סגורים בשבת. אבל הציבור החרדי מתחיל להבין שאי אפשר לייצר מציאות כזו. לכן, בסופו של דבר ייאלצו הנציגים החרדים להתפשר ולהסכים על משהו”, אמר גואטה.

הוא הוסיף: “אף אחד לא יודע להסביר היום מה זה סטטוס קוו, מלבד שורה בהסכמים הקואליציוניים אין שום ממש מאחורי האמירה הזו”.

גואטה, שהוביל במושב האחרון של הכנסת את חוק שבת ומנוחה (‘חוק שרונה’) – הבהיר למשתתפים: “אני שמח שאנשים שלא מוגדרים דתיים משבחים כאן את מרן הרב עובדיה יוסף זצוק”ל, צר לי שזה לאחר פטירתו. למרן זצוק”ל היו כתפיים רחבות בפסיקה, ולקח על עצמו כל נושא”.

עם זאת הדגיש: “אתם לא יכולים לבקש ממני – כנציג חרדי – לחתום על חילול שבת בשום דרך”.

לדבריו, “אני יכול להבין שיש פתרונות הלכתיות, אבל לא מתפשרים על עקרונות”.

בין המשתתפים בפאנל היו הרב יובל שרלו, ח”כ עליזה לביא, ח”כ אלעזר שטרן, קובי ברומר נציג הסוחרים בת”א,  ועוד.

גואטה

‘הקואליצייה לשבת שוויון’ הוקמה לפני כשנה, במסגרת המאבק הציבורי למען יום מנוחה בשבת.

בין חברי ‘הקואליציה לשבת שוויון’ נמנים אנשי עסקים בכירים, פעילים חברתיים ובעלי עסקים קטנים, ביניהם אבי כץ – מבעלי ‘קופיקס’, יהודה לניאדו – מנכ”ל רשת השיווק ‘אושר עד’ וצביקה אורן – נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר.

חברי הקואליציה התאחדו לפעילות משפטית וציבורית משותפת על מנת לאפשר יום מנוחה בשבת. בין המהלכים שהקואליציה מקדמת, הוא קידום שינויי חקיקה על מנת להפריד באופן מובהק בין פעילות תרבות ופנאי (שתישאר פתוחה בשבת), ובין פעילות מסחר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות