“חשד סביר לשוחד”: פיירברג ושר יישארו במעצר עד לשבוע הבא

בית המשפט המחוזי קיבל חלקית את הערעור שהגישה מרים פיירברג וקבע כי היא תישאר במעצר עד ליום ראשון • עורך דינה: "היא נמצאת בנווה תרצה בתנאים מפוקפקים, תנאים שהם זרים לה"
חיים טוויל
ה' אלול התשע"ו / 08.09.2016 18:24

בית המשפט המחוזי בלוד קבע היום (חמישי) כי העצורים המרכזיים בחשד למעורבות בפרשת השחיתות בעיריית נתניה, יישארו במעצר עד ליום ראשון הבא. בכך נדחה הערעור שהגישו העצורים נגד החלטת בית משפט השלום מאתמול ושלשום.

מדובר בראש עיריית נתניה, מרים פיירברג; נציג הסיעה החרדית ‘גל’ ויו”ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שמעון שר; בנה של ראש העיר, עו”ד צפריר פיירברג, הקבלן והיזם אברהם תשובה, אחיו של איש העסקים יצחק תשובה; עורך הדין החרדי אברהם גוגיג והאדריכל גבי טטרו.

השופט קבע כי ראשת העיר  תישאר במעצר אולם הוא יקוצר משישה לחמישה ימים – ולמעשה פיירברג תישאר במעצר עד ליום ראשון.

השופט ארז יקואל יבל כמעט במלואה את עמדת המשטרה, על פיה “קיים חשד סביר הקושר את העוררת לחשדות המיוחסות לה. אין אלו חשדות בעלמא וקיים חשד לשיבוש מהלכי חקירה”.

לדברי השופט, “העדפתי את האינטרס הציבורי שבניהול החקירה בלא שיבושה על פני האינטרס הפרטי של העוררת והפגיעה בחירותה”.

השופט דחה לחלוטין את ערעוריהם של בנה של ראשת העיר, של עורך הדין גוגיג, וקבע שיישארו במעצר עד 11.9.16. הוא קיבל חלקית את ערעורו של האדריכל גבי טטרו וקיצר את מעצרו, כך שגם הוא יימשך בשלב זה רק עד ה-11.9.16.

אתמול בבוקר פשטה המשטרה על עיריית נתניה, עצרה ארבעה חשודים והחרימה ראיות, לאחר מספר חודשי חקירה סמויה. יום קודם לכן נעצרו ארבעה חשודים נוספים.

לפי החשד, פעלו בכירים בעירייה ומקורבים להם לקידום ענייניהם של קבלנים ויזמים בנתניה בפרויקטי נדל”ן, בתמורה לשוחד וטובות הנאה, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח, כשכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס.

עורך דינה של פיירברג, נתי שמחוני, הגיב בגל”צ ואמר: “לעמדתנו אין שום הצדקה ולא הייתה הצדקה להארכת מעצרה והותרתה מאחורי סוגר ובריח. ניתן לקיים את החקירה הזאת כשגברת מרים פיינברג בת חורין וכך היה צריך להיות. היא נמצאת בנווה תרצה בתנאים מפוקפקים, תנאים שהם זרים לה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות